Almindelige seler og sportssæder?

12-03-2009-16:59:32

Hvordan er det med at bruge almindelige standard seler og skålsæder?

Både med sikkerhed og synsmæssig/politi etc?

Hilsen Kasper

Kasparr

du skal bruge bilens org. sele eller er der bøde og skålsædet skal være godkendt samt rammen det er montret på. ;-)

du må godt køre med h sele men så skal du bare have den org, uden over ;)

batman

Svaret d. 12-03-2009-18:29:35

okay tak for svaret. er det bare mig eller er det lidt fjollet? Har aldrig prøvet men forestiller mig at det stykke på sædet som går rundt om kroppen ligesom holder selen væk fra kroppen og bliver på sædet? haha, lyder sgu underligt. Men takker!

Kasparr

Svaret d. 12-03-2009-20:38:47

Kasparr jeg har stole med justerbar ryg i min. Har du overvejet dette? Prisen er en del højere, men så kan man jo spare H-selerne.

Måske det kunne være en ide?

Hilsen Niels

Ministeren

Svaret d. 12-03-2009-23:15:56

Hej kasper

Jeg var til syn med min mini for halvandet år siden, og der fik jeg påbud om at skifte mine skålsæder ud med de originale, da skålsæderne ikke kunne godkendes af forskellige årsager. Synsmanden sagde dog at jeg godt kunne få godkendt bilen med sæderne i, hvis jeg monterede godkendte H-seler og registrerede bilen som ralley-bil... En kostelig affære, så valgte at sætte de originale i til syn. ;-)

Er dog også blevet stoppet af politiet senere, men uden kommentarer om skålsæder eller seler, så det er kun for syns skyld ... Angående sikkerheden i det, så gav synsmanden mig ret i, at skålsæderne er mere sikre end de originale, men Damark er jo lovenes højborg...!

peteh

Svaret d. 13-03-2009-15:44:33

Har det ikke også noget at gøre med den bøjle i bunden, der låser sædet, så det ikke vipper fremover ved kollision.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 13-03-2009-15:52:55

Tilbage