køb af mini med soltag?

11-03-2009-13:53:21

Hej

Jeg har i tankerne at anskaffe mig en mini og oppe i mit hovede har jeg sagt at det skal være en Rover primært pga det er nyere biler.

Jeg har kigget lidt på denne ( http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?adid=368827&source=2 ).

Hvad syntes i? er den for dyr?

De skriver at den har revne i soltaget, hvordan kan dette laves? har prøvet at søge lidt rundt på hvad det koster, men kan ikke finde noget soltag til rover mini overhovedet, syntes i det hele taget det er svært at finde dele til dem, er det de samme dele som til de ``gamle`` minier, eller ?

derudover er den ene hjulskærm sort i forhold til de andre, hvad vil i skyde på det vil koste at smide rød maling på sådan en fætter så den ser pæn ud? (skal selvfølgelig gøres ordentligt)

Jeg har ikke været ude og se på den da jeg tænkte jeg lige ville høre jer hvad der skal tjekkes på en sådan bil når man kigger den efter..

vil i evt foreslå at jeg giver pengene for en fdm test af den?

Håber i kan/vil hjælpe da det længe har været en drøm for mig og nu skal det bare være.

hvis der forresten er andre minier som i vil foreslå mig så skal i være hjertlit velkomne, de skal dog være meget fri for rust og andet. Jeg vil gerne give pengene for bilen, men den skal være i topform.

Mvh Jackie

Mesterbob

Hej Jackie. :-)
Der er nok tale om en revne i selve stoftaget, men om man kan få et nyt, eller evt. en saddelmager kan reparere det, ved jeg ikke.
Kalechereparationer er ikke noget, man for foræret! ;-)
Prisen? Jeg er altfor gammel til at vurdere den slags! Det er pænt mange penge.
Hvis du ikke har haft fingrene begravet i gamle (og rustne) Minier før, må det meget stærkt anbefales, at du får en af de lokale Minispeed-brugere med ud og kigge bil.
Det påstås hårdnakket, at de nyere Minier, efter 90, rådner mindst ligeså hurtigt som de gamle.
Det bliver en lang smøre, alle de steder du skal kigge! :-)
Oliespild, koblingsrusk, rustbobler under forlygter, trekanter, øverste hjørner på forskærmene. Bund foran sæderne. Det er nemmere at sige, hvor du IKKE skal kigge. Jeg ved bare ikke hvor det er!! ;-)
Held med kiggeriet.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-03-2009-15:19:39

Hej!
min mening er at den er lidt dyr, til den pris burde skærmforøgeren være malet, men tænker det kan klares for max 800. kan ikke se hvor stor revne der er i taget og om det kan laves, mener at nogle af dem fik et webasto tag og jeg syntes at kunne huske at jeg har set det til ca. 5000kr for et nyt. Dele til minien kan findes på minispeed.uk.co, minisport.com, der er også minor lager, og åkm racing, gode danske forhandlere som har alt hvad en mini skal bruge.. :-)

rød1000

Svaret d. 11-03-2009-15:33:16

tak for input...

nej jeg har ikke erfaring med at rode med minier, men har ikke noget imod at skulle til det.

Jeg går lidt frem og tilbage imellem om jeg skal have fat i en rover mini, eller en ældre. Har også hørt at de nye skulle ruste lige så hurtigt som de gamle, så det var nu heller ikke derfor jeg har kigget primært efter rover`e.

hvad ville i selv vælge hvis det jeg primært lige nu leder efter er en mini i tip top form og som jeg ikke skal rode alt for meget med de næste to års tid?

ved godt det er et lidt åbent spørgsmål, men hvor lang tid går der sådan ca før en mini skal have lavet rust hvis man nu kører hele svineriet igennem altså får lavet hele karosseriet rustfrit?

http://www.cooperationcars.dk/bil.php?Bil=56 hvad siger i?

hvad ligger vægtafgiften ca på sådan en fætter, og er der nogen forsikringsselskaber der giver gode priser på forsikring af minier?

lidt blandede spørgsmål :-)

Mesterbob

Svaret d. 11-03-2009-18:07:14

Tjae........det vil jo være mest naturligt at vælge så ny en bil som muligt. Men med Minier er ``ny`` jo allerede i rustalderen ;-)
Det er en mindre hvepserede! Og et spørgsmål om tillid. Du kan jo sikkert finde en mere eller mindre nyrenoveret Mini, der til eksempel ikke har fået undervogsbehandling. Så varer det sgu ikke længe, før svejseren skal trilles frem igen :-(
Ordentligt pladearbejde kan sagtens holde i pænt lang tid, men lidt skrues skal der jo altid, når det gælder de Minier.
Det er umuligt at generalisere, kommer an på hver enkelt bil.
Men hellere købe en Mini af en af Minispeeds brugere, end hos en anden, evt. ligefrem en bilforhandler.
Det må give en vis selvjustits, at sælge/købe indbyrdes blandt Minispeeds brugere.
Men jeg kan jo tage fejl! :-(
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-03-2009-18:26:33

Pas på med de nyere ,mange af dem er bare fine og de kører mega godt , sol taget skal nok skaffes nyt for de krymper ofte i solen og bliver for små .
Smider lige et link til min dejlige 97er mpi cooper jeg købte sidste år , billeder taler vist for sig selv .

fidde

van man

Svaret d. 11-03-2009-20:43:25

Hvad med at finde en i Tyskland? Der burde det være muligt at finde en pæn en.

Mvh Mark

Scotty

Svaret d. 11-03-2009-22:00:06

De er meget rådne selv dernede fra...Bare spørg Fidde....

Linket fik han desværre ikke lagt på, men det er her:

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=109115

Skræmmende billeder......

Anders E

Svaret d. 11-03-2009-22:32:33

Tilbage