10-03-2009-22:50:07
Findes der nogle tips til sporing af mascotten uden brug af alt muligt fancy udstyr?
jeg har nemlig i sinde at gøre det selv..
i må gerne skrive hvordan i gør det..
/Søren
Du kan prøve at bladre lidt i artiklerne på Minispares´ side. Keith Carver skriver noget om det. Med snoretræk und alles! :-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 11-03-2009-00:49:07
Der er et super godt tip, som jeg fik af Jimmy Juelshøj og som jeg selv har brugt med succes.
Man stiller hjulene i ligeud position og så tajer man en lang loddestok eller et helt lige bræt og lægger op af siden på det ene forhjul så det rører hjulet på dæksiderne.
Nu retter man på rattet så brættet lige akkurat rammer den foreste yderside af baghjulet.
Herefter lægger man brættet op af ydersiden på det andet forhjul og her skal det også ramme forreste del af baghjulet. Så er sporingen så korrekt som man selv kan stille den.
VIGTIGT... Denne fremgangsmåde kan kun bruges når bilen står på alle sine hjul.
Jeg brugte metoden på min Mini for 2 sæsoner siden og har blandt andet også været i Holland. Så der er løbet nogle kilometer på og mine forhjul er HELT lige slidt.
Så jeg bruger altid denne måde.
Anders E
Svaret d. 11-03-2009-11:53:27
Mener du ikke bagkanten af baghjulet? Der er jo toe-in bagpå, så bagkanten burde stikke længst ud, oder was? ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 11-03-2009-12:16:48
Hej Jeg bruger den nemme. Man tager en mure snor sætter hele vejen rundt i nav højde, så tager man en mønt i hver side og sætter under snoren på forhjulet helt fremme på dæksiden så juster man så bagsiden af forhjulet rør snoren så spidser den lidt.
austin7
Svaret d. 11-03-2009-17:14:15
Nope Jelshøj... FORKANTEN af baghjulene.
Anders E
Svaret d. 11-03-2009-22:33:44
Austin7
hvad skal mønten gøre godt for
Henrik1256
Svaret d. 12-03-2009-20:20:05