Handelspladsen igen-igen

23-02-2009-11:48:47

Hej Handelspladsbrugere

Kunne vi ikke blive enige om at når man har 3-4 ting til salg og opefter at man så måske samlede tingene i én eller måske højest 2 annoncer? (som Kristian f.eks så fornuftigt har gjort)

Det er ret så irriterende at der sættes én ting til salg pr. annonce og en enkelt bruger så lægger 9 annoncer ind i træk....Vi må sq da kunne finde en løsning på det....

Hvis man ønsker at der skal billede på for hver enkelt ting, så må man sq lave en hjemmeside og displaye det dér...!

Ellers kunne jeg såmænd osse plastre 20 annoncer på lige i træk og hvis vi alle gjorde dét, så tror jeg ikke at der var ret mange der GAD sidde og skulle scrolle ned hele tiden for at læse alle annoncerne....

Tænk lige over det fremover....Ellers må vi have webmaster på banen med klare regler.

Anders E

Hej

Jeg synes man bør dele handelspladsen op i 4 kategorier biler sælges, biler købes, dele sælges og dele købes. Ved at opdele i 4 kategorier, kan man jo nøjes med at kigge i den kategori der passer til ens behov. Jeg synes det er helt rimeligt at man som annoncør, der ønsker at hjælpe andre mini ejere sætter et billede på sin annonce, det første folk beder om er jo alligevel altid et billede, så ved at sætte et billede på kan man jo hurtigt danne sig et overblik om det er en ting man ønsker at købe/eller man har den reservedel liggende som en står og mangler.

Jeg synes iøvrigt at vi bør kigge lidt på den svenske mini side www.hundkoja.com. Synes deres side har et lagt bedre og mere overskueligt layout. Dette er ikke en kritik af webmaster, men en ide til inspiration til a gøre siden endnu bedre.

Mvh Kristian

cooper998

Svaret d. 23-02-2009-14:55:08


kan ikke se et problem i det, for man kan da ikke sætte flere billeder af de dele der er til salg, med mindre at man gøre ligesom på www.dba.dk. så der kan sættes flere billeder ing. det er nok derfor folk ligger frere annoncer ind

kitir

Svaret d. 23-02-2009-15:47:38


Nej netop derfor bør man måske overveje at lave sig en hjemmeside eller begrænse sin annoncering til 3-4 annoncer ad gangen.... Det var jo den besked som jeg har fået herinde og som jeg så retter mig efter....men så bør andre gøre det samme....Ellers begynder jeg osse bare at smide 10-15 annoncer på i træk!

Anders E

Svaret d. 23-02-2009-18:25:15


Det er da de færreste der klistrer mere end en håndfuld annoncer op af gangen.

Der er nogle der driver virksomhed med handel med dele, er det ikke dem der bør have en hjemmeside? Jeg har ikke tænkt mig at oprette en hjemmeside for at sætte 4-5 annoncer ind.

Men jeg er enig i at man kan samle annoncer i en annonce. Find evt et link til et billede, og er folk interesserede, så kan man vel indbyrdes udveksle billeder udenfor Minispeed.dk. Minispeed.dk opkræver jo ikke penge for annoncerne private mennesker imellem.

Mvh Niels

Ministeren

Svaret d. 23-02-2009-22:52:45


Hej Anders

Ville det ikke være en god løsning hvis du kontaktede den/dem du mener gør noget forkert og finder en løsning hvis dette er muligt,ville det ikke være bedst for alle parter, inden vi skal lave regler osv for brug af handelspladsen.

bare en tanke...

cooper67

Svaret d. 23-02-2009-23:32:43


Man kunne jo eventuelt loade billederne op, til en ekstern billed-host. Det er dét princip de bruger på TMF (The Mini Forum), og det fungerer jo fint.
Man finder en 3. part til at have billederne liggende, og kan derefter linke til dem. Jeg bruger selv (som mange andre på TMF) Imageshack, ingen problemer der.

ex:

[img]http://img17.imageshack.us/img17/2364/dscf0380fx2.jpg[/img]

Rasmus Holst

Svaret d. 24-02-2009-18:43:03


God ide, Rasmus. Men hvordan skal vi lære hvordan man gør? ;)

Ministeren

Svaret d. 24-02-2009-18:53:39


Det er vel egentlig bare at gøre det. Webmasteren har været så flink at lave en henvisning i bunden af siden. Der står:

- Billede: [img]http://...

Få lagt et billede op på en anden side, der er beregnet til at håndtere billeder, og kopier adressen ind i skabelonen (erstat det med rødt). Man kunne også nøjes med at henvise til et link, det gør siderne noget hurtigere at loade.

Rasmus Holst

Svaret d. 24-02-2009-19:31:40


jeg synds at du ANDERS E fra minitrade.dk er pisset irreterende. jeg synds at det er rart at der er foto ved hver annocer

annette

Svaret d. 24-02-2009-20:02:46


Annette: Tak for reklamen....Og så har jeg jo ikke hængt dig ud eller kaldt dig grimme ting, vel?

Jeg synes bare det er forkert at man ikke skriver flere ting ind i samme annonce, når man har så mange ting man gerne vil sælge. Dem som så er interesseret i en specifik ting kan jo få et billede tilsendt på mail....

Men Anette...du bør nok opsøge en stavekonsulent, inden du langer ud efter andre...for du staver som de blinde slås!
-Og har du et problem med at jeg også er her på forum, så kig den anden vej eller smut.

Anders E

Svaret d. 24-02-2009-20:52:22


Som jeg ser det kan problemet løses ved at lave det samme system med img tags som der er her på forumet på handelspladsen, der kommer bare til at skulle stå en smule mere kode bag siden og en smule længere load tid, så folk vil kunne uploade flere billeder til deres annoncer.

Eller lave en mulighed for flere uploads på minispeeds server men, det vil kræve en del mere plads på serveren og båndbredde, så ovenstående er nok den bedste løsning. Ellers må vi jo give et kursus i at ligge billeder ind på imageshack eller noget og få folk til at ligge et link til hver ting i deres annonce.

Det må være der problemet ligger som en anden også har sagt tidligere.

Mvh. Kasper

Kasparr

Svaret d. 25-02-2009-15:58:57


Som jeg ser det kan problemet løses ved at lave det samme system med img tags som der er her på forumet på handelspladsen, der kommer bare til at skulle stå en smule mere kode bag siden og en smule længere load tid, så folk vil kunne uploade flere billeder til deres annoncer.

Eller lave en mulighed for flere uploads på minispeeds server men, det vil kræve en del mere plads på serveren og båndbredde, så ovenstående er nok den bedste løsning. Ellers må vi jo give et kursus i at ligge billeder ind på imageshack eller noget og få folk til at ligge et link til hver ting i deres annonce.

Det må være der problemet ligger som en anden også har sagt tidligere.

Mvh. Kasper

Kasparr

Svaret d. 25-02-2009-15:59:02


Tilbage