06-12-2005 19:47:24
Hej alle.
Det går rigtig godt for minien lige for tiden :( havde den til syn i onsdags hvor det viste sig at Co2 var på over 10 % og at den slet ikke bremsede bagpå..så havde jeg den nede hos selv samme mekaniker som "lavede" bremser på den 2 uger tidligere. Men nu virker bremserne så og Co2'en er kommet ned omkring de 2"...Nu er minien så bare mere sløv i optrækket end før jeg fik stage one kit på men det kan selvfølgelig ændres lidt efter omsyn på fredag men problemet er at der kommer en skurrende lidt metalisk lyd (tror det er fra karburatoren) når jeg kører. Det er den samme lyd hver gang det sker og det kan ske i 1, 2 og 3 gear. Lyden varer ikke særlig længe, men det lyder ikke så godt til at jeg vil køre.
Hvad siger i det kan være??
Mvh. En meget træt mini ejer.
Hej
Har du den metal ting siddende på dit luft filter der har et løst spjæld siddende der be´stemmer om den skal have kold luft ude fra eller varm luft fra manifolden ind i det .
Det kan godt være den der vibrere og laver lyden , lige et tip husk pakningen mell luft filter og karburator der giver is og støj og den rigtige nål den har en masse med træk kraft og fourening- økonomi at gøre .
Mvh Fidde
combi van 64
Svaret d. 06-12-2005 20:45:07
Nej har ikke det luftfilter. Har et KN hvor det også sidder pakning mellem den og karburatoren. Det lyder ikke som det er noget som sidder og vibrerer det lyder som om det er noget som metal som bliver klemt igennem noget andet metal på et sted hvor der ikke er plads...så det lyder ikke som noget man bare kan ignorere. Aner ikke om det er stempel eller andet i karburatoren, men hvis det var det ville lyden nok være der hele tiden.
Andreas
Andreas
Svaret d. 06-12-2005 21:30:54
Jeg kan godt låne dig en karburator hvis det skal være .. kan have den i odense søndag morgen .. hvis du har mulighed for at hente den .. mvh Simon
simen
Svaret d. 07-12-2005 09:19:25
mange tak men ellers tak..karbuatoren virker fint, og odense er lidt langt væk eftersom den skal synes fredag...der må da være nogen som har et råd til hvad det kan være.
Andreas
Svaret d. 07-12-2005 11:13:04
Problem solved..Det var i forbindelse med at karburatoren var blevet indstillet at det nederste af den stødte på en metalplade når man gassede op..ikke noget særligt kunne bare ikke lige se det til at starte med.
Andreas
Svaret d. 08-12-2005 16:40:54
Nå det var så ikke en problem solved alligevel..troede det var det men det var det åbenbart ikke. HAr fået at vide at det kan være koblingen men ved ikke hvordan det kan være opstået eller hvad det er som går ind og siger den skurrende lyd.
Andreas
Svaret d. 12-12-2005 20:23:35