Bur i bilen?

16-02-2009-20:03:45

Hvad siger synshallen hvis man bakser et bur ind i bilen?
Fruen er gået på kompromis, hvis jeg får bur i mini`en må børnene gerne komme med ud og køre.......

Bonjacobsen

jeg har halv bur i min, og i de 2 synshaller jeg har været har de aldrig sagt noget til det. men vil da anbefale dig nogle seler på bagsædet istedet for.

staalorm

Svaret d. 16-02-2009-21:27:39

Der kommer kun til at være to forsæder, det er s.v.j.v. nu blevet forbudt at køre rundt med børn som ikke er spændt fast i bilen, også selv om bilen ikke er født med bagsæde seler.

Hvilken dimension er sådan nogle stålrør?

Bonjacobsen

Svaret d. 17-02-2009-20:46:33

Hej Her er de gældende regler. Kilde Fdm.

Reglerne medfører, kort fortalt, at det er forbudt at transportere børn under 3 år i en personbil som oprindeligt er godkendt uden sikkerhedsseler. Voksne og børn over 3 år må fortsat gerne medtages. Børn over 3 år men under 135 cm skal dog nødvendigvis placeres på bagsædet, hvis der ikke er seler i bilen.

Er der seler på forsæder men ikke bagsæder, skal barn under 135 cm placeres på forsæde i sikkerhedssele og i godkendt sikkerhedsudstyr, tilpasset barnets vægt og højde (fx selepude eller autostol). Øvrige børn over 3 år og voksne skal placeres på bagsædet.

Med venlig hilsen
FDM
Fuldmægtig, cand.jur.

austin7

Svaret d. 17-02-2009-22:00:44

hej Banjojacobsen.hvis du sætter bur i kan du få problemer med din forsikring.det fik jeg.de troede at bilen så skulle bruges til rally/ræs.men til syn ingen problemer.hilsen Minimoke .bilen var fruens GT

minimoke

Svaret d. 18-02-2009-10:54:52

Tilbage