11-02-2009-18:40:36
Jeg har købt en Morris Mascot Clubman, hvor attesten er blevet væk ! De sidste 3 ejere har ikke haft den på plader og den der havde den først, kan ikke huske hvem han har købt den af! Så hvornår nr. pladerne er pillet af den er uvist. Jeg kunne forestille mig det var i 92 hvor vi fik 2 årig syn, der blev afmeldt mange gamle rust vrag.De attester man kan udfylde hos Skat, skal man have sidste ejers underskrift og nr-plade nr. Jeg har intet af det!
Hvor sidder stelnummeret på en Clubmann ?
Kan jeg skrive til Centralregistret og fremlægge historien og hvis jeg så har stelnummeret, kan de så centralt finde bilen ?
Er der nogen der har stået i samme situation og hvad gjorde du ?
Hej jeg har udfylt et par attester på campingvogn og der har der som så ikke været et problem. Men det med at skat står for det, de ved ikke meget, lige så snart det ikke er omreg. Hvis du skal skrive til nogen så er det fstyr.dk eller
Kundecenter
Adelgade 13
DK-1304 København K
Telefon 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
Det svar du får tager du med til skat. Stel nr se andre tråde. Men det ståer i højre side ca. 15 cm. fra panelet og det sammme fra den tvær vange i bunden. som regl :-P
austin7
Svaret d. 11-02-2009-18:59:55
hej bimanden det er den rigtige måde men du skal først hente en blanket og udfylde den samt vedlægge bilag og betale 50 kr ved aflevering så går der ca 14 dage og du får svar på om du kan få papirne eller ej.
vil du vide mere kan du ringe til mig og få mere af vide 20448164
coopermini2
Svaret d. 13-02-2009-23:31:40
Hej
Jeg har stået, lige som dig, og manglet en reg atest, og hvis du kender den sidste ejer der har haft den på nr. plader, så skal du bare have hans aksept, til at få en ny reg. atest.
Han er jo den sidste ejer, som de kan se der lovformeligt, har ejet bilen.
motorsen
motorsen
Svaret d. 15-02-2009-13:46:52
Hej !
Tak I tre, som har svaret.Problemet er at ingen ved, hvem der har haft den på plader sidst. Så derfor tænkte jeg, at systemet kunne finde det for mig, hvem der har haft den sidst på plader, hvis jeg opgiver stelnummeret og derefter køre den vej som I beskriver.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, skal jeg vel betale ny afgift ? Kan man så på stelnr. se hvilken årgang den er ? For det vil jo være bedst hvis den er fra før 1973, for så er den veteran og dermed lav afgift.
bimanden
Svaret d. 18-02-2009-18:17:09
Faldt over denne ved ikke om det virker.
`` Løsningen er at finde i toldvæsenets arkiv, der nu ligger på Landsarkivet, Jagtvejen 10 i
København.``
Hentet her. http://www.motorhistorisk.dk/Landsarkivet.pdf
austin7
Svaret d. 20-02-2009-20:00:06
Tak for tipset !
bimanden
Svaret d. 22-02-2009-18:48:49