10-02-2009-18:58:09
er ved at få gang i min morris mascot, efter jeg har renoveret motoren... den kører godt nok rundt i ca fem sekunder, derefter er det som om tændingen hopper over eller noget lign... kan ikke rigtig høre hvor det kommer fra... kan det være tændingen, der ikke står rigtigt, så den ikke får fat?.. der er gnist og det hele, og den kan næsten starte... det er lige det sidste den skal have fat... er der en der kan hjælpe? vil sætte stor pris på det!
Næsten starte? Den kommer altså ikke igang? Får den choker nok?
For mig lyder det som om, den lige akkurat slår en prut, og slår starteren fra ;-) Er det sådan?
Er det en standard motor, så bare stil tændingen ca. 4-8 grader før top.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 10-02-2009-19:19:27
Er der luft gennemgang i udstødningen? Det kunne godt lyde lidt derhen, at motoren starter, så opbygfger den et stort tryk, og så kan den ikke komme af med luften. Bare et forslag.
motorsen
Svaret d. 10-02-2009-22:14:39
den når ikke at slå en prut.. den... ja det er sku svært at forklare.. det er en standard motor. når man drejer nøglen, tager den ved, men kun lige de der 5 sekunder ca, den når ikke at opbygge noget tryk eller noget, den stopper bare med at tage ved, men tror sku det er tændingen, så det vil jeg prøve at pille lidt ved..
benjarominde
Svaret d. 11-02-2009-08:21:59
Hm....er det kun starteren der kører ca. 5 sekunder? Så slår den fra. Eller?
For så er motoren liiiiiige ved at starte, og løber hurtigere end starteren.
Tjek nu endelig, at den for saft nok ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 11-02-2009-11:53:10
Nej hele motoren kører rundt, den starter bare ikke, man kan høre at den prøver, de der 5 sekunder, men så er det at den ``hopper`` over, som om tændingen ikke får fat.. det er svært at forklare.. men starter virker fint, og der er gnist og det hele..
benjarominde
Svaret d. 11-02-2009-15:21:06
Jeg tror problemet er det der til ca. 9,25 literen! :-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 11-02-2009-15:39:32