ny motor død

09-02-2009-15:02:27

Hej jeg har i weekenden lagt min sprit ny renoveret 1275 i min mini, men da jeg har alt monteret og ville høre vidundret var den DØD hvad kan være galt?? starteren har sværet ved at trække motoren rundt når tændrørene er i og når man prøver ryger det fra start-relæet, jeg har prøvet at hælde lidt benzin ind til cylinderne uden respons fra motoren, tændrørne er nye og gnister altså helt ny motor der er død, hvad kan der være galt.

frank

minibisse

Starteren trækker fint og kvikt motoren, når tændrørene er ude?
Hvis relæet ligefrem ryger, har du muligvis fejlen lige der.
Du kan jo risikere så højt spændingsfald, at der ikke er nok til at gnistene springer, når tændrørene er monterede. Hvis du prøver med en skruetrækker i en tændrørshætte, skal der kunne springe en gnist på 10 mm. Mindst!
Hvis det skal være helt ad helvede til, har du nogen ide om kompressionen?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2009-15:23:32

røgen fra relæet kommer ved at der, hvor ledningen fra batteriet er monteret, det bliver Meget varm når man køre på starteren og gummi hætten på ledningen smelter, kompressionen kender jeg ikke, men selve motoren er helt nyrenoveret og aldrig kørt.

frank

minibisse

Svaret d. 09-02-2009-16:57:54

Okay. Har du prøvet at afrense ``øjet`` på kablet, og omgivelserne, så forbindelsen er 112% iorden. Der skal ikke meget ir og grums til, før forbindelsen bliver ringe.
Du har styr på batteriets ladning? Evt. kan du prøve at måle spændingen, mens starteren kører. Ca. 10 volt, ikke længere ned.
Har du kørt olietryk på motoren bare med starteren? Så den er smurt i hele systemet, når endelig den starter?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2009-17:04:30

Hvor har du købt motoren - hvis den er nyrenoveret af en som har lavet en brøler kan det betyde at du skal skille den ad igen. Hvad er kompressionen? kan du dreje motoren rundt uden problemer uden tændrør? Er starteren iorden? :-)

Himosports

Svaret d. 09-02-2009-17:15:01

Motoren er min gamle der er blevet renoveret ved cylinderservice, jeg fik den tilbage som shotblock, altså topstykket for sig selv og blokken med indmad monteret - knast.den er boret 0.30 op, jeg satte selv knastakselen i, samt kædetrækket på, og de 2 tandhjul ved kæde trækket sidder med 100% sikkerhed med mærkerne over for hinnanden, har givet kablerne en tur med rens og stålbørst uden held, har taget strøm fra en anden bil uden held, held benzin ind i cylinderne uden at kunne starte den, er bare helt på bar bund lige nu hvor den værken sige kuk eller pip.

frank

minibisse

Svaret d. 09-02-2009-17:56:52

Vil det sige, at den stadig ikke kan trækkes ordentligt rundt med startmotoren?
Men hvis den snurrer, hvad så med tændingsrækkefølgen? Man kan godt dreje strømfordelerdrevet 180 grader, så cyl. nr. 1 bliver nr. 4.
Ellers kan du evt. prøve med noget startgas, det plejer at kunne vække en motor
;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2009-19:00:41

Ja starteren har meget svært (næsten umulig) ved at trække motoren rundt med tændrør i, uden snurre den fint, når svinghjulet står på de ca 8grader er cyl. 1-4 oppe, ledningen fra cylinder 1 er sat på strømfordelerdækselt der hvor rotoren peger på, og så 3-4-2 altså mod uret rundt. men ja så meget bøvl med en motor har jeg aldrig haft, det er til at få grå hår af,

frank

minibisse

Svaret d. 09-02-2009-19:36:25

Prøv og hælde lidt olie ned i alle cylindrene, og lad den stå en times tid, det giver lidt smørelse til at få gang i maskineriet.

Mvh. Gomme

Gomme

Svaret d. 09-02-2009-19:42:54

Øv! Så er de lette forslag næsten brugt op ;-)
Har du en anden starter? Himosports nævner det.
Har du evt. en kompressionsmåler, kunne du prøve at måle kompressionen på en af cylinderne.
Er der flade stempler i?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2009-19:43:04

Har engang haft et lignende problem med en opel jeg havde, der var det stel forbindelsen til selve motoren fra karrosseriet, der var for dårlig og starteren kunne derfor næsten ikke trække motoren rundt.

bare en ide, håber det hjælper.

Mvh Martin

miniturbo

Svaret d. 09-02-2009-19:45:09

Godt tænkt.
Carsten

jelshøj

Svaret d. 09-02-2009-20:15:02

Nej jeg har ingen kompressionsmåler mere, ser om jeg kan skaffe en i morgen, stemplerne er med en 8mm for dybning, som de gamle bare 0.30 større,inden topstykket kom på gav jeg den olie i cylinderne, har lavet en del forskellige motor, men aldrig været ude for noget ligende,

minibisse

Svaret d. 09-02-2009-21:40:42

Jamen hvis ikke topstykket er voldsomt planslebet, skulle kompressionen ikke være alt for wild ;-)
Har du et multimeter, så prøv at måle spændingen nede ved selve starteren. Og prøv evt. at sætte startkabel direkte ned på starteren.( det gnistrer!)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2009-22:18:39

Hvordan står ventilerne-er der nok spillerum

Himosports

Svaret d. 10-02-2009-05:36:03

pas på du ikke ser dig blindt på kompressionen har en 142 hk med MEGET stort kompressionsforhold og den kan en standard starter vride rundt hvis den er rimelig frisk leg med din tænding og tjek dine + - forbindelser og dit batteri løsningen ligger nok i det enkelte er det en frisk starter er din knast justeret rigtigt

minimiglia

Svaret d. 10-02-2009-11:42:28

Har lige prøvet at sætte et extra batteri til, direkte på startrelæet uden held, har snakket med en mekanikker, han mener at det er fordi det hele er nyt og godt spændt sammen,samt en høj kompression og når først den har været i gang skulle problem være væk(skal slides til), så hans råd var at prøve at skubbe den i gang, så det skal prøves af i eftermiddag,

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-11:57:55

Prøvede du at sætte strøm direkte ned på starteren?
Og hvis den snurrer fint uden tændrør, er den ikke stram.
At motorer nærmest ikke kan tørnes, når det hele er nyt, er altså ikke et godt tegn :-(
Men sørg nu endelig for at der er trykket olie rundt i hele systemet, evt. hæld olie ind i pumpen, gennem det hul, hvor røret ned til filteret er monteret.
Det er sgu næsten for spændende ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-12:10:08

Jep prøvede også at sætte strøm direkte på starteren fra ny opladet batteri, men med samme resultat, uden tændrør snurre det fint rundt, men med tændrør er det noget øv, så kan starteren ikke trække motoren rundt, mekanikkeren havde set det før, han sagde at den nok er spændt godt sammen og sammen med en høj kompression, ville gøre at starten ikke kan trække den, hans forslag er at skubbe den i gang, og når først motoren havde kørt lidt skulle problemet nok blive løst. men det er mega træls at bøvle med.

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-12:24:38

Har lige sat en anden starter på, den kan trække motoren hurtig rundt uden tændrør,så den kan ikke være spændt for hårdt sammen når den kan det, men kan heller ikke trække motoren med tændrør i, så jeg må ud at løbe lidt, tændingen gnister meget fin, så kan ikke se anden nu end at det må være pga høj kompression,

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-13:33:33

Det lyder lidt...........? Jeg mener, den snurrer fint rundt uden tændrør, så du har ret, den kan ikke være for stram i sammenspænding. Men med hule stempler? Kan du komme til at måle topstykkets højde? Standard er ca. 70 mm.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-13:48:31

Topstykket er 69,9mm så det er tæt på standart, og ja det lyder vanvitigt, har også spurgt nede ved cylinderservice,hvad der kunne være galt uden held, ventiler er justeret til først 0,35 og nu til 0,40, knastakselen der sidder i er den gamle der er slebet op, så den må jo også åbne og lukke ventiler som den skal, jeg er ved selv at være opbrugt for idér,

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-14:06:53

Hvis det er standard dele, stempler og sådan, burde kompressionen ikke ændres noget, der kan få motoren til at gå sådan.
Du har styr på, at der er kompression på den cylinder, som rotoren peger på. 1 og 4 kan byttes om, og tilsvarende 2 og 3.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-14:34:44

stemplerne kommer fra nordisk morris minor lager, har 8mm i fordybning som de gamle stempler og blokken blev boret op efter dem, Når svinghulet står på de ca8 grader, er stempel 1-4 oppe, peger rotoren skrå ned mod H-forhjul og der er ledning til cyl 1 sat i og så 3,4,2 mod uret, og ledningen på strømfordeleren er sat på minus påtændspolen,

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-14:49:09

Drej strømfordeleren 180 grader

Knast

knast

Svaret d. 10-02-2009-14:54:33

Hvis jeg drejer den en halv omgang, Så vil den del vackumslangen pege skrå ned mod h-forhjul, er det så ikke den lille tap der går ned på knastakselen jeg bør vende en halv omgang, det er da en mulighed at jeg har vendt den lille tap forkert, jeg har en anden 1275 motor stående, jeg kan da prøve at samligne med den, men hvorfor mener du jeg skal prøve at dreje den 180 grader,

frank

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-15:17:30

Det er netop drevet nede i blokken, der skal drejes 180 grader. Men du kan bare i første omgang bytte om på tændkablerne. Nr.1 til nr.4, nr. 2 med nr. 3.
Men prøv at tage ventildækslet af, og kig hvilken cylinder af 1 eller 4, hvor ventilerne er helt lukkede. Og at der er lidt spillerum. Så er det den cylinder med kompression på. Og den der skal have kablet, som rotoren peger mod.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-15:36:59

Nu sidder drevet i blokken 100% lige sådanne som på en 1275 jeg har stående i gargen, der efter gjore jeg som Carsten skrev jeg skulle gøre med kablerne, og der kom jeg frem til at nederst på dækselt skal kabel 2 sidde højre 4 venstra 1 og lige op 3, men nu hvor det også må være korekt, kan den stadig ikke trække motoren på starteren, så det er heller ikke der det er galt.

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-16:32:34

Tændingen burde heller ikke ligefrem forhindre starteren i at trække motoren rundt. Okay, den ville skyde bagud, men alligevel.
Men så skulle tændingen da være ok.
Hvordan føles motoren, hvis du tørner den med håndkraft? Altså med en top eller ringnøgle på krumtap eller generator. Det føles da ikke som om der er ``klumper`` i, vel?
Selv en MG Metro motor med 10,5 i komp. kan da relativt let drejes med ``hånden``. Altså med en skruetrækker i kølefinnerne på generatoren. Med tændrør i vel at mærke! :-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-16:39:42

der er noget helt galt med den tror dine ventiler er lukket når de skulle åbene og omvendt

batman

Svaret d. 10-02-2009-16:45:41

Hej Lad os tage den forfra. Cylender 1 er ved køleren.Prøv at tage ale ledninger af og tag de 3 tændrør ud. prøv at starte, køre den let (sæt eller skift) et mere i osv. Det er ikke tændingen så længe den går tungt.Det tyder på at der en eller fler udstødnings ventiler der ikke åbner derfor modtryk i cylenderne.
På min sider ledning til nr.1 nederst mod højre forskærm og mod uret nr.3(nederst mod venstra skærm nr.4 nr.2

austin7

Svaret d. 10-02-2009-16:58:17

det med at ventilerne er lukket når de skal være åben, har jeg også skænket en tanke, men jeg tog mig god tid for at sætte kæde trækket på, så de to mærker på hjulene passede over for hinnanden så det er jeg meget sikker på at de gør, men hvordan tjekker jeg evt. det igen. det er umulig at sætte en topnøgle på krumtappen for køleren.

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-17:01:10

har sendt et link på mail kik i afsnit a4-a5

austin7

Svaret d. 10-02-2009-17:07:25

Frank, hvis du sætter en ringgaffelnøgle på generatorens møtrik, og klemmer/trykker ned på remmen, skal motoren kunne tørnes.
Mærkerne på tandhjulene er ikke specielt præcise, men ikke så forbi målet, at det skulle gå så galt ;-)
Hvis du sætter 1 og 4 i top, piller ventildækslet af, skal den ene af de to cylindres ventiler have en smule spillerum, hvorimod den modsatte cylinders ventiler begge skal stå en lille smule åbne. Det er den cylinder med overlap. Så står sagerne ikke helt dumt ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-17:52:29

Nu har jeg pillet køler og for dæksel af igen og mærkerne er overfor hinnanden, når cyl 1-4 er i top er ventiler påcyl 4 slappe og på 1 en bitte smule nede men ikke meget, men min gamle motor i gargen er er det lige omvedt, som denne står nu er ventil 3-5 længst nede, men på den anden motor 4-6, det virker også mærkelig.

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-18:46:53

Glem det med forskel fra den ene til den anden motor, det var mig der så forkert.

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-19:11:35

Okay, så er det cyl. nr. 4 der er i kompression, så skal tændrørskablet ned der hvor rotoren peger imod.
Nu du er ``dernede`` hvordan med at tørne motoren med en nøgle? Det går let nok?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-19:23:44

Check din knast, jeg tror den vender en omgang forkert.
dit tændingsmærke skal stå til tænding, og stempel 1, skal være i top, og dine ventiler skal være lukket på etteren(løse viparme), så skal din strønfordeler stå til tænding på etteren ligeledes.
Det er tit hvis man monterer knasten el omgang for tidligt/sent, at man fåpr bagtænding, og så kan mototen dårligt trækkes rundt af startmotoren, det er det samme hvis din fordeler står forkert.
Hvis du kan tørne motoren uden kliklyde rimeligt nemt, skal starteren kunne drive motoren rundt, uanset der er tændrør i eller ej.
Har du chesket at din kobling ikke er aktiveret ? og ikke står og trykker på svinghjulet.
Check også dit ventil spillerum
held og lykke

Knast

knast

Svaret d. 10-02-2009-19:28:06

den køre ikke helt vild nem rundt med en topnøgle på ved krumtappen den har lige et lille pungt hvor den skal have lidt extra kraft, hvis jeg tager min knast ud og drejer den en omgang og i med den igen, sidder den så ikke på samme måde som nu, det skal vel være sådanne at når pilene er over for hinnande , skal tallene på svinghjulet være fremme og stempel i top. er det ikke sårdanne, skal lige tjekke det Knast skriver.

frank

minibisse

Svaret d. 10-02-2009-20:06:07

Jo, det bliver det samme. Hvis mærkerne sidder overfor hinanden, så sidder den.
Og når ventilerne står som du skriver, lukkede på 1. cyl. og en smule åbne på nr. 4, må tingene som udgangspunkt være ok?
Hvor er det punkt, den skal have et ekstra nøk. Omkring top/bund?
Din garagemotor, er den så hel, at du kan sammenligne. Om den føles meget lettere at tørne.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-20:34:50

nu har jeg haft det forste af motoren skilt af og drejet knasten en halv omgang, og når mærkerne på de 2 tandhjul er over for hinnanden, står svinghjulet på ca 8 grader, og så er ventil 7-8 slappe(lukket)og cyl 1-4 i top,min gamle motor i gargen står umildbar magen til, så må det også være rigtig,så der hvor rotoren peger på må så skulle på cyl 4, men har tænkt så meget på den ledning der går fra tændspoolen og på strømfordelern at jeg er blevet i tvil på om den skal sidde på + eller - har den på - nu.

frank

minibisse

Svaret d. 11-02-2009-19:52:10

+ på spolen skal til +, altså tændingen, og - skal til strømfordeleren. Så det er ok.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-02-2009-20:30:51

Nu ved jeg at når den står på 8 på svinghjulet er stempel 1-4 oppe og mærkerne foran er overforhinanden, ventiler på 7-8 slappe, alt dette er magen til på den gamle motor, der er ny kondensator,platiner kabler og tændrør, og det gnister fint, men banditen kan ikke køre, så må nok den lange(dyre) vej til et værksted med den og så må de få den til at køre, men tak for de råd i gav.

frank

minibisse

Svaret d. 12-02-2009-11:05:07

Det kan du da ikke mene! ;-)
Har du prøvet med en skruetrækker i en af tændrørshætterne, lagt til stel, altså næsten, så du kan se, hvor stor en gnist der kan springe.
Når starteren næsten ikke kan trække motoren rundt, falder spændingen over batteriet meget. Det kan ende med at spændingen ikke er høj nok til at tændingen er kraftig nok til at slå en ordentlig gnist.
Prøvede du at trække/skubbe den igang?
Og så den med startgassen. :-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-02-2009-11:33:42

Nej jeg mangler sidste forsøg med at skubbe den igang, det skal jeg naturligvis også prøve (håber at prøve i eftermiddag når jeg kan få noget hjælp til det), men det må også være sidste forsøg, da jeg syntes at have prøvet alt, jeg har samlet/lavet endel motor før, men nu har jeg mødt min fjende nr 1 af motor,

frank

minibisse

Svaret d. 12-02-2009-12:07:31

Der må da være en ihærdig Minispeed bruger i din nærhed, der kan give et lille nap med?
Det er en træls sag, den der! ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-02-2009-12:51:39

Ja det er træls og noget HØ, og så er det næsten med garanti en lille dum ting der er skyld i det.

frank

minibisse

Svaret d. 12-02-2009-13:43:54

Har du et multimeter, så du kan måle spændingen på + terminalen på tændspolen, mens starteren kører.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-02-2009-13:53:01

Har nu prøvet at skubbe den igang, hvor der skete ingen ting, så nu hejser jeg det hvide flag og giver op, har bøvlet en uge (mange mange timer)med det L... og gider ikke mere, jeg har næsten fortrudt at jeg ikke bare smed en gammel motor i igen, det havde nok kørt, og været meget billiger.

frank

minibisse

Svaret d. 12-02-2009-16:22:04

Ja, hvis man troede på onde ånder og den slags ævl, skulle man tro, at den var besat! ;-)
Der må sgu da være en eller anden i dit område, der kunne kaste et friskt blik på den motor. :-(
Jeg har lige prøvet at læse indlæggene igennem. Du er 112% sikker på, at chokerfunktionen er i orden. Og at den får benzin nok, men heller ikke ligefrem drukner.
Inden du helt opgiver helt :-) så prøv evt. med en dåse startgas.
Jeg ved godt du er røvtræt af det bøvl, kender det selv, men det er sgu en sejr, når man får skovlen under problemet! :-)
En af mine gamle kammerater havde engang en Clubman med en Cooper S motor, med en kompression henad 13 til 1. Den kunne også lige akkurat vride motoren rundt ganske kort. Men det var nok til at kunne starte.
Drik en kop kaffe, hvil ud. Saml ny energi, Frank ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-02-2009-16:50:15

Hej Vi må have oprettet et akut korps for sådanne som frank skriver så er det lige oppe over at bomben :-S springer. ;-)

austin7

Svaret d. 12-02-2009-17:50:07

Jeg tror ikke på ånder og den slags, men det kan være jeg skal gøre det nu, da jeg har haft den skilt af, vendt og drejet på det 1000 gange (nok lidt overdrevet) men mange gange, den motor jeg samliger med i gargen, har jeg kørt med og har ikke været skilt af, men det kunne også være jeg bare lige skulle stille det til side og kigge på det senere, for nu er jeg bare træt af det.

frank

minibisse

Svaret d. 12-02-2009-18:07:30

Hej.

Kan ikke huske om det er belvet foreslået, men prøv at vend tændingen en havl omgang.
Havde nogen lunde samme prblem sidste sommer, da jeg havde sat ny tænding på min. kunne bare ikke starte, indtil tændingen blev vendt en havl omgang. Bare en tanke, håber du finder fejlen.

Mark

Scotty

Svaret d. 12-02-2009-21:44:41

Hvor bor du

Knast

knast

Svaret d. 13-02-2009-12:26:38

I Esbjerg, men får en motor mand på sagen på mandag, for nu skal den bare ud at køre, jeg kan ikke se nogle forskel på den gamle motor og den nye, så det er nok en lille bitte dum ting der er skyld i det.

frank

minibisse

Svaret d. 13-02-2009-13:17:52

jeg skal nok lige smide svaret på problemet, når det engang er løst,

frank

minibisse

Svaret d. 13-02-2009-13:20:21

Når den så køre skal den jo lyde sådan her....
http://www.youtube.com/watch?v=977ZRV-X7z8

;-)

julianfalck

Svaret d. 13-02-2009-16:53:58

Ja det gør skam ikke noget, hvis den lyder sådanne, men jeg glæder mig til at komme ud at køre igen, alle pruheste skulle jo være i stalden igen.

frank

minibisse

Svaret d. 13-02-2009-17:29:17

jeg er sgu også ved at blive lidt ... you know... ka næsten ikke vente ;-)

vi må jo håbe du når over på rådhuspladsen d. 2/4 :-)

julianfalck

Svaret d. 13-02-2009-19:35:27

Hej venner

Den kunne jo også lyde sådan her, på en 16 Km hastighedsprøve i Nov 2007:
www.youtube.com/watch2v=En33N8tJQ6c

Hilsen

Knast

knast

Svaret d. 13-02-2009-22:08:57

Er jeg den eneste der tænker på hvor højt løft knasten har efter den er slebet om? Jeg kender ikke de præcise detaljer for en mini, men jeg har før set at std. timingen på en tun knast kan få ventilerne til at røre stempelkronen :( Men det modstrider så at den tørner fint uden tændrør i..

Har du prøvet at sætte enkelt eller to tændrør i den og se om du kan få den til at tænde på en eller to cylindre?

tb205gti

Svaret d. 18-02-2009-16:53:52

Nej det har jeg ikke, men jeg har i mandags overgivet banditten til en anden, da jeg nok har set mig blind på det.

frank

minibisse

Svaret d. 18-02-2009-21:52:26

Hvis din knast er timet rigtigt, og du har 7 mm i alt fra overkanten af ventilen (udstødning) til toppen af stemplet i topstilling, er der plads nok.
Det vil i realiteten sige, at fra overkanten af blokken til stempeltoppen 0,9 (std) toppakning 0,9 så SKAL der være mindst 5,2 mm fra din udstødningsventil til pakfladen på toppen.
Dett er de mål jeg bruger ved 1,5 mm forsat vippetøj.

Knast

knast

Svaret d. 19-02-2009-08:18:47

jeg har for 1 års tid siden også fået renoveret en gammel volvo motor(50år gammel og aldrig renoveret og meget slidt), den er så gammel at man ikke kunne købe ny knastaksel og andre ting til den, det der ikke kunne købes nyt er blevet slebet/poleret og afbalanceret, jeg fik den hjem i stumper og samlede den, fik den smidt i bilen og så kørte den, så at slibe en knastaksel tror jeg ikke er problemet i min mini motor, det er jo ganske lidt man sliber/polere af.

frank

minibisse

Svaret d. 19-02-2009-11:17:58

Nu har mekanikeren kigget på banditten, han kan ikke få den til at køre, han mener med 95% sikkerhed at der er noget helt galt inde i motoren, enten er lejerene spændt for hårdt,vendt forkert eller at cylinderne ikke er boret i helt korrekt størrelse i forhold til stemplerne, han siger den ikke går let nok og han med en lytte dims kan høre noget skrabe imod når det når et punkt,men motoren skal ud igen og så skal gearkassen af, går den så forstremt/slæber imod et sted,(en af delene gør den nok)ja så smider jeg lortet ned i hoved på de fladpander der har lavet blokken og nøje for en opsang de så vil få, har brugt så meget tid på det igennem 14-21 dage,

frank

minibisse

Svaret d. 19-02-2009-15:31:58

må man spørge hvem der har lavet den? :-)

batman

Svaret d. 19-02-2009-18:48:25

Så snart motoren er uden og jeg ved med 100% sikkerhed hvad der er galt og at det er dem der har lavet brøleren, så vil jeg gerne sige hvem der har lavet det, men vil ikke nævne et firmanavn, før jeg er et 100% sikker, det er mekanikkeren der siger der er noget galt i motoren, men kan først endelig bekræftes når motoren er ude,

frank

minibisse

Svaret d. 20-02-2009-11:45:52

Hej er der kommet liv i den.

austin7

Svaret d. 24-03-2009-15:52:02

Nej ikke i nu, bilen er har stået over i et hjørne i en
4 ugers tid, jeg regner med at motoren kommer i igen i denne eller næste uge.

frank

minibisse

Svaret d. 24-03-2009-16:43:10

Det lyder ikke godt?
Jeg må være ærlig at indrømme, at jeg hoppper på vognen og siger, at din knast er vendt en halv omgang forkert. Når krumtappen er kørt én omgang rundt, kører knasten jo to gange rundt. Så hvis den kører omvendt, åbner de rigtige ventiler jo ikke? Det er MIT bud, men nu må vi se.
De plejer at være gode nok til at ordne motorer. I hvertfald hvad jeg har hørt! Men jeg glæder mig til at høre, hvad der var galt. :]

Blake

Svaret d. 28-03-2009-11:34:06

Det sidste jeg gjore da bilen var hjemme for 4 uger siden var at dreje kansten en halv om gang, så det er ikke det, men nu må vi se, det er noget møg, men jeg glæder mig til at kunne køre i den igen, sidst jeg var ude at køre
var den 29 November, så det er laaaang tid siden.

minibisse

Svaret d. 28-03-2009-11:46:32

Du kan ikke vende knasten forkert!
Hvis kædehjulene står overfor hinanden, på mærkerne, så sidder den som udgangspunkt korrekt. Okay, mærkerne kan nemt være upræcise.
Knasten kører 1 omgang for hver 2 krumtap-omgange.
Men det var vel også noget med, at den bandt, et eller andet der måske kørte på indeni, ikke?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-03-2009-11:53:13

Hej Frank - hva`så med motoren?
mvh. G.

retro

Svaret d. 22-04-2009-10:47:59

Det er en kompination af at den var lidt for hårdt tilspændt ved lejrene,ikke meget(krumtap) og samtidig med det, skulle der 200 dele af en mm af de skiver der sidder ved det tandhjulet, der forbinder gear og motor. lidt træls, har dog ikke kørt i mini endnu, eller hørt motoren igang, da jeg ikke har hentet den hjem, efter jeg i mellem tiden har købt en nyre bil.

frank

minibisse

Svaret d. 22-04-2009-11:28:03

Igår hentede jeg min mini hjem efter den har stået i en hjørne 4-5 månder på et værksted, og hold da op hvor det spiller sådanne en ny 1275 lettere opgraderet, det bare noget der virker. kørte forsigtig igår da den jor helt ny, men man skal næsten bare kigge på speederen og så køre den 80Km/t. det bare pengene værd sådanne en ny motor med stage one kit på.

frank

minibisse

Svaret d. 18-06-2009-11:12:09

:-) Det tog sin tid, men ventetiden var det hele værd!? ;-)
Skift endelig olie og filter efter nogle få hundrede km.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-06-2009-11:31:29

Ja, men den har været færdig i et par månder, men der var anden jeg skulle lave hjemme, så derfor har jeg først hentet den nu. lige nu er der noget 20/50 indkørings olie i.

frank

minibisse

Svaret d. 18-06-2009-12:57:43

det jo fedt at høre :-)

Henrik1256

Svaret d. 18-06-2009-16:12:35

Tilbage