Defekt kobling efter 10 års stilstand

08-02-2009-18:30:56

Halløj Folkens
Jeg har i denne weekend fået startet min mini for første gang i næsten 10 år, mmmmm sød musik.
Bilen fik ny olie og oliefilter, et frisk batteri, benzin i tanken og lidt i indsugningen, et skvæt startgas og så stod den ligeså fint og tikkede.

Men.... jeg kan ikke få koblingen til at makke ret, ligemeget hvor mange gange jeg tramper på pedalen kobler bilen ikke ud, jeg brugte et koben på koblingsarmen og brækkede den så langt ud jeg kunne, men det fungerede ikke rigtigt.
Så vidt jeg kan se virker slavecylinderen, jeg luftede den ikke ud, da jeg ikke har grej til at klare det alene.

Kan sådan en koblingsskive sætte sig?

Nogen forslag?

På forhånd tak
MVH
Bo

Bonjacobsen

hi ny kobling ellers forbliver det noget høm høm hvis du ellers får det til at virke

minimiglia

Svaret d. 08-02-2009-19:40:20

De kan vel nærmest ruste sammen, som bremsebakker.
Du er sikker på, at koblingsarmen overhovedet trykker udrykkerlejet indad.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 08-02-2009-20:12:08

I første omgang skal jeg bare se om jeg kan motionere den så meget så jeg kan få bilen gjort klar til syn, den skal til pladesmed og have bikset front og skærme på, jeg har selv skiftet inderskærmene.

Når bilen (en gang) er synet går jeg i gang med en ny motor på ny forbro.

Bonjacobsen

Svaret d. 08-02-2009-20:20:16

Det lyder spændende. Sådan en gang stilstand kan jo efterlade slemme skader ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 08-02-2009-20:44:14

jeg fik engang en løs ved at sætte den i 4 gear også til tænding, også trak vi i bilen men anden bil så gik den løs. ;-)

batman

Svaret d. 10-02-2009-17:01:23

Jeg fik en Mini 1000 foræret som havde stået i 12 år. Samme problem med kobling. Skil det ad, ny kobling. Min gl. kobling var meget rusten, og jeg kunne slet ikke trykke pedalen i bund. Måske var det slavecylinderen, men jeg skulle have motoren ud alligevel, så jeg ville ikke lave fejlfinding.

Af med dæksel og så bare i gang. ;-)

Ministeren

Svaret d. 10-02-2009-20:21:10

Ja ja, frisk ung mand! :-) :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-02-2009-20:29:48

Her i dag har jeg sat et par spændeskiver i klemme, så koblingen hele tiden er aktiveret, så kan jeg gå og sparke lidt til bilen over de næste par dage, mon ikke den retter ind så?

Bonjacobsen

Svaret d. 10-02-2009-21:13:38

Har du en mailadresse du vil have et billede af en ældgammel kobling sendt til? Jeg har fotograferet hvordan den så ud, så kan du selv se hvor skidt den ser ud. Hehe.
Jeg tvivler på at din bil kommer til at køre super godt med den kobling der er i nu.

Ministeren

Svaret d. 11-02-2009-10:58:53

Så fik jeg gang i koblingen igen, en tur op og ned af vejen skulle der til, med spændeskiven i klemme.
Godt Jens betjent ikke var i nærheden, bilen var uden forskærme og vinduer.
Som ministeren siger er der formenlig noget som er beskadiget, men denne motor skal formentligt også kun holde til bilen er synet...

Bonjacobsen

Svaret d. 13-02-2009-17:52:19

Tilbage