Mekaniker på fyn

29-12-2008-00:02:24

Hej mini folk.

Så stod min dejlige mini clubman fra 79 af på den fynske motorvej. Jeg bor selv i Svendborg og ville høre om der er nogen der kender en der kan hjælpe mig med at kigge på motoren her på fyn?

Mvh Sune

sunejørgensen

Uha! Det lyder spændende ;-) Hvad mener du der er galt?
Døde den bare, eller lå der diverse motordele bag henad vejen! ;-)
Hvis den sagde ``klonk``, og smed al olien, så har den nok stukket krydspinden ud gennem diff. huset. Men jeg gætter jo bare!! :-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-12-2008-01:04:30


Ja, kom med lidt mere info om hvad der skete..

Er dog nok ikke den mekaniker du søger, selvom jeg er fra fyn :) Så meget styr har jeg ikke på det hele endnu, men vil da gerne være med til at komme med bud på hvad der kan være galt

Benzo

Svaret d. 29-12-2008-16:56:50


:-D Det er nok også vigtigere at være fynbo end mekaniker!!! ;-)
Tænk om der stod en tumpet jyde med krejlergenet helt fremme og sparkede dæk! Fy for den. :-D
Godt nytår til De Herrer.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-12-2008-17:13:12


Haha ;) Også godt nytår til dig Carsten ;)

Men vær da lige lidt ops på tråden her, for du har jo lidt mere ekspert viden end jeg har :D

Benzo

Svaret d. 29-12-2008-17:42:36


Hæh hæh drenge. Hvad er der nu galt med at være jyde? :-) Bare fordi at vi altid vil prutte om prisen og er nærige :-)

Godt nytår til jer alle

Mvh Mark

Scotty

Svaret d. 29-12-2008-17:52:31


send den til sjælland med autohjælp vi fikser den

minimiglia

Svaret d. 29-12-2008-21:50:07


Tak for respons... Fik den kørt hjem til Svendborg af autohjælp. Lyder måske lidt sløvt, men læser til eksamen i øjeblikket så har ik tiden til at sidde en dag af til at kigge på motoren. Men ``glæder`` mig til at få åbnet op/ komme ned under for at se hvad der er galt. Og også til at høre jeres vurdering.

Den satte ud og har smidt noget olie, men kunne starte igen, men lød ikke godt da jeg fik den igang, så slukkede hurtigt og ringede til de rare mennesker fra autohjælp.

he he er faktisk selv jyde, og strandet her på sydfyn, dejligt sted men åbenbart lidt langt imellem mascot mekanikere...

Hmmmmm ``Scotty`` købte den faktisk af en fyr der hed Mark i esbjerg!?!?

Mvh Sune

sunejørgensen

Svaret d. 02-01-2009-17:12:22


Det kan da godt være, der er langt mellem Mascot mekanikere, men vi er fandeme mange, der tror vi ved noget! HA! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-01-2009-17:30:39


hej sune jeg kommer fra midtfyn og er udannet mekaniker og køre selv mini mascot så jeg vil da gerne kome og kike på dit lille problem vis du er intreseret

mads p

Svaret d. 31-01-2009-20:00:49


Hej mads p

Har lige sendt dig en mail.

sunejørgensen

Svaret d. 16-02-2009-22:13:44


Hej Sune, hvis du har købt den af en der heder Mark i Esbjerg, så er din clubman grøn og med sort/hvid tern på taget, hvis det er den, så kan jeg fortælle at den sidste år lød mærkelig i motoren og ikke kunne køre, det skyltes at svinghjulet var gået løs, måske det er sket igen.

frank

minibisse

Svaret d. 17-02-2009-09:38:34


Suk! Det gavner ikke konussen på krumtappen :-(
Kan den overhovedet slibes/renoveres som sølerne?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-02-2009-10:33:40


Ja svinghjulet var så løs at den havde ramt koblingshuset, så den flækkede,hvordan den store møtrik kunne løsne sig ved jeg ikke, der er jo den lille plade på man bøjer op, det er bare en tanke at det kan være sket igen.

frank

minibisse

Svaret d. 17-02-2009-12:10:31


Det lyder stærkt sandsynligt. Konussen bliver slemt ``knoklet``, så svinghjulet ikke binder på den. Det kan låseblikket åbenbart ikke klare.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-02-2009-13:59:57


Det lyder sandsynligt... Hvordan løser man så det problem, skal jeg have motoren ud?!

sunejørgensen

Svaret d. 17-02-2009-16:44:46


og ja er den mascot, grøn og med ternet tag.

sunejørgensen

Svaret d. 17-02-2009-16:45:26


Det havde Mark, men dette er ikke nødvendig,i første omgang kan du starte med at skrue starteren af, så kan du stoppe en hånd ned og mærke om svinghjulel er løs,

frank

minibisse

Svaret d. 17-02-2009-16:50:01


ok, det går jeg straks i sving med imorgen. Lyden kommer faktisk over fra den side, så kan sagtens være at det er det.....

sunejørgensen

Svaret d. 17-02-2009-16:51:46


Hvis det ``bare`` er gået løs, behøver du ikke hive motoren ud. Endedækslet skal skrues af, så kan man komme til. Men om det kan holde i længden? Tvivler.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-02-2009-18:20:57


Er gået igang nu. Har taget starteren af. Men føles ikke som om svinghjulet er løs. Føltes det meget løs sidst gang!? Bøvler lidt med den underste møtrik, kan ikke rigtig komme til den, må lige ned og købe en gaffelnøgel, måske den kan nå. Måske en der har et alternativt forslag?

Og hej Mads P, jeg er stadig interesseret i at vi stak hovederne sammen.

Mvh sune

sunejørgensen

Svaret d. 24-02-2009-15:31:21


Ja det lyder lidt surt, men som Carsten siger, er det ikke nødvendigt at tage motoren ud, men det ville jeg nu nok gøre , selv om man sagtens kan skifte kobling/svinghjul med motoren i.
Du skal bare afmontere dine motorophæng i koblingsiden, samt kødbenet, hvorefter du med en donkraft løfter motoren i samme side, så kan du tage de nederste bolte.
Husk når du samler IKKE at sætte den nederste bolt ind i mod kabinen i, for det er den der er det værste.
Hvis dit svinghjul er løst er det bare om at fæstne det igen, men først må du ordne konusen, både i svinghjulet men også på salve krumtappen.
Det gør du ved at slibe det sammen med karburandumpasta(det du bruger til at slibe ventiler med), og når du kan se svinghjulet tager på hele konusen, smører du den med samlefedt i et tyndt lag, spænder møtrikken, og låser lådeblikket.
Jeg håber for dig det kun er svinghjulet, men med din beskrivelse ef lydene, tror jeg desværre det er mare fatalt, specielt hvis der er tale om oliespild, for så skal hele forkammerdækslet af, og dropgeret checkes for skævheder, og den orange pakdåse skiftes, så hiv elastikken ud, og lav din reparation i ordentlig arbejdsstilling, så undgår du fadæser.
Knast

knast

Svaret d. 24-02-2009-18:15:49


Ja det lyder lidt surt, men som Carsten siger, er det ikke nødvendigt at tage motoren ud, men det ville jeg nu nok gøre , selv om man sagtens kan skifte kobling/svinghjul med motoren i.
Du skal bare afmontere dine motorophæng i koblingsiden, samt kødbenet, hvorefter du med en donkraft løfter motoren i samme side, så kan du tage de nederste bolte.
Husk når du samler IKKE at sætte den nederste bolt ind i mod kabinen i, for det er den der er det værste.
Hvis dit svinghjul er løst er det bare om at fæstne det igen, men først må du ordne konusen, både i svinghjulet men også på salve krumtappen.
Det gør du ved at slibe det sammen med karburandumpasta(det du bruger til at slibe ventiler med), og når du kan se svinghjulet tager på hele konusen, smører du den med samlefedt i et tyndt lag, spænder møtrikken, og låser lådeblikket.
Jeg håber for dig det kun er svinghjulet, men med din beskrivelse ef lydene, tror jeg desværre det er mare fatalt, specielt hvis der er tale om oliespild, for så skal hele forkammerdækslet af, og dropgeret checkes for skævheder, og den orange pakdåse skiftes, så hiv elastikken ud, og lav din reparation i ordentlig arbejdsstilling, så undgår du fadæser.
Knast

knast

Svaret d. 24-02-2009-18:16:12


Om det føltes meget løs kan jeg ikke sige,da det er lang tid siden og ikke lige kan huske det, jeg var dog ude ved ham da han havde taget ende pladen af,

frank

minibisse

Svaret d. 24-02-2009-18:27:18


Var måske lidt hurtig ude med det oliespild.Den har ikke mistet olie, var bare almindelig skidt. Bilen starter fint og går fint i tomgang, er når jeg giver den lidt gas den kommer med den her trælse mislyd.

Har desværre ikke faciliteterne til at hive dyret ud, giver den som grusmekaniker i øjeblikket. Kan ende med at jeg må have en til at se på den. Men skal jo lige finde en?!?!? Har snakket med Dr. Morris her på fyn idag, men kan høre at det bliver møj dyrt hvis han skal have fingrene i den.

Så jeg er åben for alle foreslag mht mekaniker, jeg er sømand, maskinmester/styrmand så går hjemme i en måned af gangen og vil meget gerne hjælpe til og dermed lære lidt mere om min kære bil.

Sune

sunejørgensen

Svaret d. 24-02-2009-22:57:13


Tilbage