Hvad skal man vælge Macot/Rover

21-12-2008-19:34:04

Hej Mini Speed

Jeg skal til at købe en mascot/Rover, den skal bruges hver dag
Så er det bare det at jeg ikke kan vælge om jeg skal vælge en ¨
Mini Rover eller mini mascot og er der så meget forskel..

1.hvilken model skal man gå efter
2.kan man i danmark få dele til begge modeller.

jeg leder efter en model i ordentlig stand(ikke rusten)

Michael Rask

mascot og mini er i principe den samme bil. Efter 1984 er der bremse skiver på som standard med 12`` hjul. Før er det trommle med 10`` hjul. Senere komme der også insprøjning motor til(1275cc)Der er ikke så mange nyer mini/mascoter i Danmark men vis du vil have et mere ``normal`` bil skal du vælge en af de senere modeller. Dele er ikke et stor problem til standard modeller (se links) det er svær med special mascoter modeller som pickup og varebiler eller meget gammel modeler de kan være et problem for nogen dele til.

Scotauto

Svaret d. 21-12-2008-19:55:43


Øhh........en Mini til hverdagsbrug? ;-) Det er de da alt for ustabile til!!! :-D
Hvad du kan få afhænger også stærkt af, hvor meget du vil pøse ud på den.
Har du styr på Minier? Ellers må du fedte lidt for en af Minispeeds brugere, og få vedkommende med ud at kigge.
Umiddelbart må så ny en bil som muligt, være det bedste, men ifølge brugere herinde, ruster de nyeste lige så slemt som de gamle.
Der er mange fælder på en Mini. Ikke sådan at forstå, at de er besværlige at lave, men hvis tingene hober sig op, og der skal betales værkstedsregninger, så løber det tit af sporet! :-D
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-12-2008-20:11:34


Hej Michael
Lyder spændende at du vil til at køre Mini . Har du kørt / rep Mini før ellers vil jeg foreslå dig at du henvender dig i den lokale Mini Club de hjælper dig helt sikkert gerne med at finde / kikke på en Mini . En ikke rusten Mini :-) ja de findes ;-)
Med venlig hilsen
Jens Viking

jensen

Svaret d. 21-12-2008-20:21:50


Hvis det er en hverdags mini du skal have fat i, der skal køre både sommer og vinter, så kan det betale sig at købe en mini der er af den nyere årgang. Fra `92 og opefter.
Jeg har ved lidt spørgen rundt selv, fundet ud af at de nyere kører ``bedre`` om vinteren (Med nyere mener jeg SPI og MPI), men om det er sandt ved jeg selvf ikke. Der er jo lige så mange holdninger og meninger, som der er menesker der kan lide minier... :-D

Appelsinen

Svaret d. 21-12-2008-21:47:31


:-D Og ikke mindst de mennesker, der IKKE kan lide Minier! :-D :-D
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-12-2008-21:50:38


Hej ! Jeg/min familie køre Mini hver dag hele året.(3 stk Mini) og de holder da godt nok. :-) Og det har vi gjort i mange år.

mini-Haribo

Svaret d. 21-12-2008-22:48:36


er der nogen der ved om der i jylland er en ikke rustnet Rover mini til salg og hvad skal den koste hvis den skal
være efter 94

Michael Rask

Svaret d. 22-12-2008-18:07:03


Michael! Sendt dig en PM.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-12-2008-19:32:28


Hej Michael

de eneste minier der ikke er rusten,er dem der ikke er lavet inu.

mini driver

Svaret d. 22-12-2008-19:55:13


Min mini fra `78 har kørt både sommerog vinter, der har kun været det som kan forventes med at skulle bruge lidt karburator sprit i ny og næ :>

Kasparr

Svaret d. 22-12-2008-20:22:26


Tilbage