Dobbelt SU karuratorer type nr ?

11-12-2008-19:26:51

Heii Har Købt sådan et fint sæt med det hele. Manifold og fiiter osv ... MEn er bare bange for de er for store til min 850 :D
De har følgene Nummer på sig på svømmerhuset sidder der stadig den lille alu skilt med nummeret AUC983R og på kaburatoer står der AUC1341...

Nogen som aner hvilken Mascot model og evt årgang som de kommer fra ? Og om de evt passer på en 850 motor og hva der skal til før den kan køre med dem og om der evt skal flere modificationer til så den kommer til og kunne ydre med dem på :D

Mvh Michael

Michael Just

Det skulle jo helst være et sæt 1,25 `` SU´er. Hvor mange skruer er klokkerne skruet fast med?
Er karburatorerne skruet på manifolden med møtrikker, der sidder lodret over hinanden, eller sidder de diagonalt.
Er det en filterkasse, eller løse filtre til hver karburator?
Du kan nok fornemme, at jeg ikke aner hvad de der AUC numre betyder!! :-D
..........nå, lidt netsøgning siger, det er 1,25 `` SU´er. Dem kan du godt sætte på, men forvent absolut intet, hvad mereffekt angår.
Men de pynter! :-D
mvh. Carsten.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-12-2008-19:55:40


Ja det målte jeg mig osse frem til igår.. Det er 2 1,1/4`` ..
De sidder vandret boltet på manifolden .... med to løse. runde filter... Ham jeg har købt dem af ... sagde de nok kom til og gå lidt på Bagvæggen i motorrummet men aner ikk noget som helst om denne type kaburatore .. Det hele sidder vandrte på sættet og kaburatorne sidder Side by side ... så de bruger samme aksel til gasspjæld og sådan... Kan Man ikk uploade et billede heride af deM ville gøre det hele meget lettere....

Mvh Michael

Michael Just

Svaret d. 12-12-2008-22:52:50


Ja, det er nemlig noget p*s, det med pladsen. Hvis de er fra noget MG noget, kan manifolden muligvis ikke bruges. Fordi til en Mini skal karburatorerne ikke sidde helt vandrette, men hælde lidt, så netop evt. luftfiltre bliver løftet fri af bagpladen. De må jo ikke gå på.
Men du kan være så heldig, at filtrene er for dybe, og så bare skifte dem ud. Måske ovenikøbet fremskaffe en original filterkasse. Selvom den er restriktiv, hvad luft angår.
Prøv at pille en af klokkerne af, tag stemplet ud, afmonter nålen, og se, hvilket nummer/bogstav, der er hugget i nålen. Det kunne da give et lille ``hint`` til, hvilken motor de har siddet på.
Du kan helt sikkert oploade billeder under din profil.
Det kunne være spændende at se sagerne! :-D
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 13-12-2008-01:01:00


Lyder Som du har en smule styr på det Carsten ... Jeg prøver lige og skile en af og kigge og tage lidt billeder .. så kan du osse se hvilke Nr. jeg Antyder til ..

Mvh Michael.

Michael Just

Svaret d. 13-12-2008-11:42:07


:-D :-D Jeg forsøger bare at lyde som om, ikke? ;-)
Det er bare så træls, at løbe ind i forhindringer, som man ikke lige har styr på. Så der skal informationer på bordet. Så er der noget at tage stilling ud fra.
Viden er magt! ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 13-12-2008-12:16:20


Hmm Har Lidt Probelmer med mit cam men på nålen står der AN hva så end det bestyder .... Men hvor på nettet finder du sådan oplyserne så dem her ??

Mvh Michael

Michael Just

Svaret d. 13-12-2008-22:39:17


I Vizards bøger blandt andet. Og i en Haynes om SU´er
AN er standard nål til 970´er Cooper S. Og til noget 1275 Austin Healey Sprite. Det er jo ``desværre`` fra en baghjulstrækker.
Håber du kan oploade nogle gode fotos.
Ellers må du prøve at sammenligne med den karburator, der sidder i bilen. Om afstanden fra topstykket til bagside af
karburator er ens, og om karburatorerne hælder fremover på samme måde som den i bilen.
mvh. Carsten.


jelshøj

Svaret d. 13-12-2008-23:24:50


Oki det var det jeg frygtede men de skal nok komme til og passe på :D ... kan man finde de bøger på nettet eller skal man ned på bibiloteket for og finde dem ?? Hva skal der til for og ``dyse`` dem om ??

Mvh Michael

Michael Just

Svaret d. 13-12-2008-23:41:23


Bøgerne kan du helt sikkert låne. Eller købe. Der er meget god læsning til mange timer ;-)
At dyse dem om, handler bare om at skifte nålene. Og ``bare`` at ramme de rigtige!
Det er svært, og kræver næsten en tur på rullefelt. Men hvis du ved nogenlunde, hvad der er lavet ved motoren, evt. tuning, så skriver Vizard nogle forslag til nåle.
En standard 850´er skal have blå fjedre og EB eller GG nåle.
Men det er næsten 112% sikkert, at sådan et sæt gamle karburatorer kræver renovering. Aksler, svømmerventiler, strålerør, osv.
Der findes komplette rep.sæt til dem. Og prisen er overkommelig. Syntes jeg altså! :-D
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-12-2008-01:32:35


Jamen de skal renoveres da de har lagt på en hylde på en teknisk skole de sidste mange år .... men nå se om jeg kan finde sådanne bøger og så må jeg jo bare igang :D Der er jo ikk andet for ...

Takker for hjælpen

Mvh Michael

Michael Just

Svaret d. 14-12-2008-22:22:42


Selv tak, Michael.
Det er jo altid spændende at høre om, hvad Minifolket går og roder med ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-12-2008-23:11:30


Hej
AUC 983 sad på Triumph MKI og II http://www.oldengine.org/members/diesel/SUCarburettors/SUButecParts9.htm

Himosports

Svaret d. 17-12-2008-17:15:01


Hej Michael.

Jeg har Vizards Tuning the A-series Enging, og Haynes SU repair manual. Mener jeg købte dem på www.minispeed.co.uk, der har de også rep sæt til dubbelte SU`er.

Jeg købte også et rep sæt til en enkelt SU der skal på en 998`er, og det er ret enkelt at gå til mht udskiftning. Jeg ville slet ikke forsøge at køre med dem før jeg havde renoveret. Men sådan er vi jo så forskellige. :)

Hvis dine karburatorer stammer fra en baghjulstrækker, så skal du have anden manifold og andre luftfiltre. (Kegleformede filtre pga pladsmangel, f.eks. K&N, Pipercross, JR eller lignende).

Mvh Niels

Ministeren

Svaret d. 17-12-2008-17:24:06


De er vist fra en Austin Healy .. men den skal renoveres, ha anden manifold og filtere .... men hele bilen skal ha en stor tur ....

mvm Michael

Michael Just

Svaret d. 28-12-2008-17:54:49


Tilbage