import af pickup

11-12-2008-12:36:58

Hej.
Jeg overvejer at importere en 75`er pickup fra et ikke EU-land, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvad afgiften vil være på en sådan. (Højrestyret)
Jeg har prøvet www.skat.dk men kan ikke finde et sted hvor det kan undersøges digitalt.
Så ringer man til Skat, og de kan ikke komme med et svar før de har set bilen....
Har prøvet at søge i forum, men finder ikke helt svar...

Er der nogen som har noget erfaring??
Hvad er afgiften?
Skal der betales told? og lign..

Vh Jacob

junior

siden kan være svær at komme frem til men er der husk at slå pop up fra når du er derinde det kan være løsningen held og lykke

minimiglia

Svaret d. 11-12-2008-12:56:17

Blev lige lidt nysgerrig. I hvor henter du bilen fra? Australien?

sejer

Svaret d. 12-12-2008-12:14:25

I sydafrika. så det er lidt væk.

junior

Svaret d. 13-12-2008-15:19:27

Nu skal man jo passe på med at gætte for meget, men jeg ville mene at et realistisk bud ligger på omkring 7-8000,- afghængig af stand og kilometer. Desværre er SKAT nødt til at se bilen ved en endelig vurdering, men af erfaring kan jeg sige, at man som regel kan få afgiftsbeløbet ned ved at klage.

Iøvrigt fratrækkes der 20% på afgiften fordi bilen er højrestyret, da disse biler anses for at være vanskeligere at gen-sælge.

Mvh
Anders E

Anders E

Svaret d. 16-12-2008-12:07:53

Nemlig ja! fik også de 20% på min Højrestyret! og så må man endda efter et stykke tid lave den om til Venstrestyret uden at betale afgift! :-D (Men det gør jeg nu ikke! Det er rart med Højrestyr!) ;-)

H.C. Hansen

Svaret d. 16-12-2008-14:28:22

Tilbage