Syn

09-12-2008-10:22:23

Hej.

Jeg skal til syn her til sommer på et tidspunkt.
Er der nogen haller man skal holde sig fra, hvor f.eks ikke kender reglerne for ældre biler, smadre deres rust hamre op i den fine undervogn osv.?

Eller nærmere, hvor skal man syne sin mini i københavnsområdet?

Mvh
Julian

julianfalck

Enhver synsmand burde kende reglerne for syn. Ihvertfald skal bilerne, uanset alder, behandles anstændigt.

Mener du at synet af din bil ikke udføres fagmæssigt korrekt eller uanstændigt, kan du klage over synshallen.
Selve bilinspektøren får du jo også navnet på, da han jo sætter sit stempel i papirerne.

Og endelig er du jo ikke tvunget til at køre tilbage til samme synshal ved et evt omsyn.

Anders E

Svaret d. 10-12-2008-22:26:14

Jeg har bare hørt historier om ikke særlig fede syn.
Men det går jo nok, det er nok bare mig der er paranoid... ;-)

julianfalck

Svaret d. 11-12-2008-16:35:14

I følge mine erfaringer er det ikke dig der er parnoid! Nu er det ikke for at give dig dårlige nerver, det går jo nok. Men påstanden om at synsmænden BURDE kende reglerne for syn holder langt fra. For min oplevelse er at de ikke har den fjerneste anelse om hvad der kan godkendes og ikke godkendes. Så et godt råd er at have så meget dokumentation med som overhoved muligt.

skrue

Svaret d. 11-12-2008-17:05:39

Ja, den omgang syn gav dårlige nerver !!! :-D
Et er at kende og fortolke regler, men at hænge sig i deciderede ligegyldigheder uden hold i virkeligheden, og i samme omgang overse tydelige fejl, så knækker filmen sgu! ;-)

jelshøj

Svaret d. 11-12-2008-17:10:20

Det afhænger vist meget af synsmanden, da jeg i sommers købte min mini, var den lige synet 14 dage før. Da jeg kom hjem med den, viste det sig så at den var pilrådden, og at der var slør i de forreste bærekugler.. :-( , bare lige en lille skrækhistorie fra den anden grøft.. :-)

FWZ

Svaret d. 11-12-2008-23:22:21

Tilbage