08-11-2008 09:19:11
Hej , er der nogen der kan fortælle mig hvor lang stationcar,van og Pickup er i cm?
tastefejl, der skal stå nitrogen
MVH Hans.
mini driver
Svaret d. 08-11-2008 12:09:42
Nu spørger jeg måske dumt! Men hvorfor vil man putte nitrogen i sine dæk?
skrue
Svaret d. 08-11-2008 14:09:12
http://www.getnitrogen.org/
Sikkert noget med tætheden af gassen der gør at den har bedre egenskaber i forhold til atmosferisk luft blah blah...(hvilket er fuldstændig gak gak) eller noget med at det ikke "æder" det fedt man smører på fælgen når man sætter dækket på så luften ikke ligeså stille siver ud. (hvilket er en smule mindre gak)
Jeg tror at det er en måde at tjene lidt ekstra på.
http://blogs.consumerreports.org/cars/2007/10/tires-nitrogen-.html
Tjek dit dæk når du tjekker din olie, så skal det nok gå... :-)
julianfalck
Svaret d. 17-11-2008 09:38:00
Tak, for at få opfrisket hukommelsen ;) Det kom mig nemlig for, at det vist nok bare var noget, der hørte til ude på overdrevet. Ihvertfald for os almidelige dødelige :-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 17-11-2008 11:04:54
http://www.aga.dk/International/Web/LG/DK/likelgagadk.nsf/docbyalias/new_%20nitrogen_daek
longman
Svaret d. 17-11-2008 16:56:43
nitrogen er ikke så påvirket af temperaturer som "alm. luft" derfor bruges det bla. til banebiler hvor der er kraftige temperaturer på /i dækkene.
minimarcos
Svaret d. 20-11-2008 22:41:30
Det giver mening at alm. luft udvider sig ved høje temperature, med det er jo egentligt et modsigende argument i forhold til at dæk trykket falder med alm. luft over tid. altså for almen kørsel. Så på banen ville dæktrykket være mere stabilt ved brug af gas der ikke reagere ved temperatur svingninger. :-)
julianfalck
Svaret d. 21-11-2008 10:29:35