Ukendt gas i kabinen

07-10-2008 16:58:58

Hej Mini-elskere :-)

Jeg har en gammel Cooper S fra 1964, som jeg elsker højt, og som har fulgt mig trofast gennem de sidste 20 år. Jeg har kørt mange år i den uden andre problemer, end dem der nu følger med det at have en gammel bil ;-), indtil jeg for nogle år siden var nødt til at stalde den op for en periode, da jeg har været i udlandet. Da jeg skulle have den i gang igen, kunne jeg konstatere, at der var kommet en revne i topstykket, så det blev skiftet. Samtidig var der også problemer med kaburatoren, så jeg fik sat en anden weber-kaburator i den.

Mit problem siden da har været, at der indimellem kommer nogle "pust" af dampe ind i bilen, når jeg kører - nogle gange først efter 5-10 minutters kørsel. Det lugter ikke som udstødning, men resultatet er oftest, at jeg ender op med hovedpine.

Jeg har fået tætnet kabinet - især ud til motorrummet - uden held, og jeg har prøvet at kontakte FDM for at høre, om de kunne hjælpe mig med at finde ud af, hvad det er for noget gas, der kommer ind, men det kunne de ikke.

Er der nogen herinde, der har prøvet noget lignende eller har ideer til, hvordan jeg kan få målt/finde frem til, hvad det er, der kommer ind i kabinen, så jeg kan nyde min fantastiske mini igen?”

Mvh
Jannik T.

Jannik.T

Hvad skal du bruge?
Jeg kender en, der har masser af pladedele

Cooper998

Svaret d. 07-10-2008 22:26:11


Hej
Heine Nordisk morris minor lager har alt du skal bruge
Hilsen Jens Viking

jensen

Svaret d. 07-10-2008 22:49:32


kob dem ved engelske moss jeg kender en der tager det til danmark direkte fra moss i england og han tager ikke ret meget for besæret

lotte y

Svaret d. 08-10-2008 09:21:12


MOSS er nok det dyreste sted du kan købe dine dele :-)

longman

Svaret d. 08-10-2008 12:25:50


hmmm... for mig at se er pladedelene da billigere. Ihvertfald nogle af dem.

Rasped

Svaret d. 08-10-2008 12:42:21


Hejsa.
Det er jo et spørgsmål, der kan skille vandene :D

Hvis du selv vil have "besværet" med at få stumperne hjem fra England er det helt klart det billigest. Der er dog en usikkerhed omkring stumpernes pasform og kvalitet.

Hvis du vælger den lette løsning her i lille Danmark, så er der faktisk flere forskellige muligheder. Der absolut billigste er nok dele fra klokkerholm eller nor, købes igennem forskellige alm. mekanikere, kvaliteten og pasformen er desværre svingende fra disse producenter.
Der er også som nævnt af andre bl.a. nordisk morris minor lager og ÅKM ved georg mikkelsen, disse tager nogengange lidt ekstra for stumperne, men til gengæld får du oceaner af viden om alt hvad der er værd at vide omkring dit køb og gerne lidt bonus info med på vejen. samtidig med dag til dag levering.

Jeg har altid købt mine stumper i Danmark efter den overbevisning at vi skal gøre hvad vi kan for at holde gang i vores "lokale" reservedelt pusherer, de sider med en viden, som vi alle kommer til at savne den dag de ikke kan eksistere mere.

Dette er selvfølgelig bare min version, der findes mindst tusinde andre.

mvh. Andersen.

Andersen

Svaret d. 08-10-2008 20:50:34


Auto-nordic har en pæn slat til Minien. Pasform? Tja.....det er da lykkedes indtil nu at få l*rtet til at passe. :I
Og hurtig levering.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 08-10-2008 21:49:39


Tilbage