Sandblæst forbro

06-10-2008 10:18:31

Jeg har netop fået min forbro retur fra sandblæseren. Den havde kun en smule overflade rust og er nu i en rigtig fin stand. Den er dog temmeligt ru i den "metaliserede" belægning, som den har fået i blæseprocessen. Hvad består denne metalisering af, og skal den slibes af, inden jeg giver den hammerite? Nej, vel???
Mvh.
Ulrik O.

Ulrik

:-(! Sur synsmand!............syntes jeg altså :I
Det med kanten af skærmforøgeren? Lyder sgu da sært.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-10-2008 17:53:09

Hvad er det egentligt at synsmanden mener ang. skærmene ::)

longman

Svaret d. 06-10-2008 18:41:19

Ja det er et rigtigt godt spørgsmål hvad han mener. Har kigget færdselsstyrelsens detailforskrifter for køretøj igennem. Der var absolut ingetet af finde om emnet.

Mine skærme, er så vidt jeg ved de samme som næsten alle minier kører rundt med. Se link under min profil. Men det han sagde var at den nedreste del af skærmen, altså den del der går ind imod hjulkassen sal gå stræt op af. Som det ser ud nu føler den indre den af skærmen paralelet med hjulet...

skrue

Svaret d. 06-10-2008 19:05:54

Hey..

Super surt med synet :'(
Hvis det kan være til nogen hjælp, har jeg lige købt et par 12" du allernådigst får lov til at låne hvis du har brug for det. De er kun 6" brede...

Det lyder sku da mærkeligt at de har været så pernipne med de ting. Tror slet ikke at jeg skal have appelsinen derhen... :-(!

Appelsinen

Svaret d. 06-10-2008 19:15:56

Jae.....mon ikke den synsmand har ondt nede for enden af ryggen :-(!
Okay, det hjælper jo ikke alverden, men medfølelse må man vel udbrede! :-)
Man skulle tro, du var rendt ind i en bestemt synsmand et sted så´n cirka i den sydvestlige udkant af byen ;)
Byt til nyt! ;)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-10-2008 19:54:41

De der almindelige skærmforøgere, der fra fabrik var/blev monteret før i tiden. De sorte smalle nogen. De er altså også vandrette på undersiden. Altså paralelle med dækket. Tør jeg hviske det; ÆVL!
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-10-2008 20:10:42

Ja jeg syntes godtnok også at det virker meget underligt.

Men hvad sker der hvis man skifter synshal efter første syn. skal den så have hele turen igen eller tager han bare udgangspunkt i de fejl der er nagivet på den første rapport?

skrue

Svaret d. 06-10-2008 20:18:39

Hvis du skifter synshal, så mener jeg at det er forfra med 400,-

Mht at skærmene ikke er paralelle med dækket, så har de ALDRIG været det på en Mini.

Skærmene buer indad foran. Sådan er bilen ganske enkelt lavet. Det samme gør sig gældende bagi.

Jeg ville find en anden synshal med mere faglig kompetence.

Jeg ved at der ligger en i Lystrup hvor en af synsfolkene selv kører Mini. Prøv der.
Det andet er uanstændig behandling.

Anders E

Svaret d. 06-10-2008 22:15:22

1. Hvis der er for store udsving på dine bremsers bremseeffekt, så er det næppe noget du kan justere dig ud af. Det lyder som nye skiver/tromler eller også få dem du har drejet af.

2. Blinklygten er jo nok til at overkomme.

3. Du skal ikke betale ret meget for at få svejst på din bagbro før det bedre kan svare sig at købe en ny. Det er da også sandsynligt at din bagbro er rådden på steder som man ikke kan se nede fra.

4. Med de smalle hjul er du ude over den bekymring, skærmkanter har ikke noget sporvidde at gøre og når skærmkanterne er skruet på så er det ikke en konstruktiv ændring.

5. Igen, de smalle hjul er løsning på gåden.

Mht. ombuk på dine skærmkanter, så har de altid været vandret væk fra karosseriet, da det nok ikke er let at overbevise din synsmand om det og står det ikke nævnt i din synsrapport, så køre du til omsyn et andet sted, for det behøver ikke at være samme sted som hvor du var til registreringssyn.

Mht. de smalle hjul så havde jeg et sæt syn/vinterhjul, men da jeg bor på djævleøen så ville det nok være lettere at finde noget tættere på Århus.

simonsen

Svaret d. 07-10-2008 09:12:57

Wood and Pickett skærme, dem af plastik som er skruede fast, er da også med en flad plan underside der følger skærmen rundt.
Den kant du nævner, det er det lille 90 graders buk der er foran for at stive skærmen, ikke sandt? Den man "kan" sætte pynteliste på hvis man kører med meget smalle hjul. Er det den han brokker sig over? For det kan jo ikke være anderledes. Jeg tror hans forklaring er baseret på nye bilers skærme, hvor dette buk går indad i stedet for udad, og derved peger kanten skråt op ind mod inderskærmen. Er vi enige?

Skift synshal.

Niels

NMC

Svaret d. 08-10-2008 12:17:05

Hej Alle tak for alt hjælpen!

Der ser ud til at det hele løser sig, takket være nogle meget hjælpsomme minispeed brugere. Har fået lov til at låne dæk, fundet hjælp til svejsning og bremser. Så det ser lidt mere lyst ud lige nu.

Konklutionen må blive at jeg skifter synshal. Lyder som om at jeg har været pænt uheldig. Så vil prøve a se om jeg kan finde den der er omtalt her i indlæget.

skrue

Svaret d. 08-10-2008 20:02:31

Tilbage