Dæk/størrelse/dæktryk etc

10-09-2008 15:11:07

Hej med jer!

Mine dæk er ved at være godt brugt (ikke på den gode måde desværre).

Jeg har prøvet at søge på daekonline på 145/80 10 men det gav ingen resultater.
Jeg skal have nogle nye dæk, ret hurtigt. Helst vinterdæk da jeg skal skifte dem ud til nogle bredere til næste sommer.
Er der mon nogen der kender et sted hvor man kan få udemærkede dæk i den størrelse til en billig pris?

En anden ting: Hvor står der hvad dæktryk dækkene skal have?

Her er et par billeder af dækkene, håber der er en der kan hjælpe mig :)

http://img141.imageshack.us/my.php?image=image127zf5.jpg
http://img168.imageshack.us/my.php?image=image126bs0.jpg


Mvh Kasper

Kasparr

Hej DHD.
Det skal du da lave selv! :-) Det er en af glæderne ved gamle Minier. At splitte det hele ad, og få noget brugbart ud af anstrengelserne ::)
Evt. kunne du skille motoren ad. Finde ud af, hvad og hvor slemt den er medtaget. Blokken kan bores op, krumtappen slibes, og så videre.
Priserne ved jeg ikke noget om. Det er for længe siden :I
Stort olieforbrug er ikke nødvendigvis fordi motoren er slidt. Måske "bare" stempelringe, og slidte ventilstyr/ventilstammepakninger.
Hvis du har en cylinderservice i nærheden, kunne du antaste dem med problemerne! ;)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-09-2008 17:34:03


Jeg har overvejet det - men på grund af jeg har så meget arbejde lige pt. har jeg kun tid efter 21-22 tiden om aftenen - og der trækker jeg desværre ikke i arbejdstøjet - men har da overvejet at få ordnet det hele og tage ferie i uge 42 og så se hvor slemt det er.

Dog ville jeg gerne have lavet en "ny" motor så jeg ved det hele er iorden, få fremadvendte karburatorer på og så se om jeg kunne ramme omkring 90 heste..

Dog gider jeg ikke give 50.000 for en motor til mini'en sååh - jeg ville bare lige se hvad der var af muligheder - men du har ret :).. jeg tror jeg kigger på den i uge 42 og så må vi se..

Men jeg vil stadig gerne finde en mini guru der kan skrue en velfungerende maskine sammen til mig - så ska jeg nok klare forarbejdet med at få den honet op, indkøbt stempler osv...

DHD

Svaret d. 10-09-2008 21:45:28


Nu bor du lidt langt væk fra Virum, så det er nok for besværligt hvis jeg skulle hjælpe dig lidt.

Men du kan skrive på larsbmadsen@gmail.com, så kan vi tage den derfra.

Det vil være fjollet at bruge penge på et 7/8 portet topstykke (fremadrettede karburatorer). Det giver ganske vist mulighed for mere effekt, men også problemer med korte/dårlige indsugningsforhold, medmindre man vil modificere motorhjelmen ganske meget.

boman

Svaret d. 10-09-2008 22:16:25


Der er også masser af muligheder for at købe nye motore på minispeed.com fra england..

du kunne jo tage og kikke lidt derinde og se om der var noget..

/SørenG

SørenG

Svaret d. 10-09-2008 22:18:32


Du kan ihvertfald godt ramme 90 hypper med alm. 5 port topstykke. Også uden nogen hysteriske egenskaber.......fra motoren altså! :D
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-09-2008 22:29:53


Problemet er at der er så mange muligheder :)..

Jeg har skrevet til dig Lars..


DHD

Svaret d. 11-09-2008 11:20:01


Tja......men det er jo også med til at gøre det spændende. ;)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-09-2008 11:36:34


SE din indbakke

Knast

knast

Svaret d. 11-09-2008 18:07:45


Så døde den :( ..

Mangler motor..

DHD

Svaret d. 16-09-2008 20:02:46


Fortæl fortæl! Hvordan døde den? :o! Var det som i F1, i røg og damp. Stak den et ben ud, eller hva`? ;)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-09-2008 20:16:34


Hehe..

jamen jeg var på vej hjem til det nordsjællandske da jeg ligepludselig kan høre en ny lyd.. dak dak dak dak dak...

Så blev det bare værre og værre og så til sidst sagde det DAK DAK DAK DAK DAK Bvaaaaa...

Det havde været federe hvis jeg havde set et stempel op igennem hjelmen eller noget..

Nu er den hjemme i garagen og jeg prøver at smide en 1000'er jeg har stående som jeg ikke aner hvordan har det..

Den kunne godt lige have ventet til jeg havde ferie.. :(

DHD

Svaret d. 16-09-2008 20:26:50


Det er nok en stempelpind eller et plejlleje, der er afgået ved døden.
Held med 998´eren. Det er jo altid spændende at finde noget i bunken, og så håbe det bedste. ;)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-09-2008 21:23:17


Tilbage