Underlig knap?

09-08-2008 21:12:20

Hej alle!

Jeg har en knap i min Mini som jeg eller alle andre jeg har snakket med ikke ved hvad er til! Her er et billede, håber i kan hjælpe mig :-)

http://img377.imageshack.us/img377/1788/image101me3.jpg

Kasparr

Hej DHD.
Prøv at lad motoren stå i tomgang, og så hold en klud for udstødningen. Så kan du høre om det fiser ud et eller andet sted.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-08-2008 23:39:56


hej

køre du i en van eller pick-up ???

hvis det er en van, så er dine gummi-pakninger i bagdørene der garentert ikke er tætte

hvis det er en pick-up så er der nok ikke tætnet op imod kabine, mellem siden på ladet og tværstykket som er ind mod kabinen

det er på en eller anden måde sådan at udstødning gasserne vivler rundt bag hved bilen og når man åbner vinduerne kommer der et vacum i kabinen som så trækker luft ind gennem bagdørene eller omme fra ladet, hvis der er kaleche på.

jeg hved at Georg fra ÅKM racing har løst dette problem på sin van hved at lade udstødningen gå ud lige bag hved baghjulet og på den måde bliver gasserne ikke hængene bag hved bilen.

dette er dog kun en teori jeg tror er rigtig :D , om det er det der er problemet skal jeg ikke kunne sige, men du kunne jo prøve at sætte noget tape over revnerne og så prøve at køre en tur med åbne vindur. :-)

mvh. Rasmus

Mayfair 91

Svaret d. 09-08-2008 23:48:18


Jeg havde samme problem på min Van. Løsningen blev også at føre udstødningen skråt ud bag baghjulet.

/Morten

Søgaard

Svaret d. 10-08-2008 11:15:19


Jeg kører i en alm. mini.. Min tanke var at der måske blev suget nogen gasser op der ved gearstangen når vinduer eller soltag blev åbnet?

Men det er den samme lugt der kommer omme bagved..

http://www.hundkoja.com/bildarkiv/index.php?cat=10019
Her er lidt billeder den tidligere ejer tog..

Alle idéer er velkomne, det er så irriterende at sidde i den os når man ruller vinduerne ned..

DHD

Svaret d. 10-08-2008 12:19:48


Har samme problem med en Pick-up. Tror osse at udstodningsgassen bliver trukket ind igennem vinduerne da udstodningen er helt taet. Horer gerne om resultatet.

Claus

sejer

Svaret d. 10-08-2008 13:07:44


Du kunne prøve at sætte et stykke rør på afgangsrøret, bare lige for at se, eller rettere lugte om det gør en forskel.
Du har ikke en slange hængende i motorrummet fra krumtapudluftningen, der ikke er sluttet til?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-08-2008 13:23:53


Jeg havde noget ånderør (tror jeg det hedder) siddende til mine karburatorer som ikke sad helt tæt, det har jeg så skiftet nu og tætnet, så det var ikke problemet - ellers sidder alt som det skal i motoren..

Jeg ved at den stadig er en smule utæt i udstødningen ved en samling lige under hullet til gearstangen, så jeg vil prøve med noget gun gum på samlingen og så se om det er det, det virker bare vildt at det skulle gøre det synes jeg..

Ellers prøver jeg lige dine forslag Carsten..

Lige et sidespørgsmål:
Hvad bruger i af olie? Nu så jeg lige at Thansen (ja thansen..) har castrol classic 20w50 som jeg tænkte på at hælde på mini'en..

DHD

Svaret d. 10-08-2008 14:26:04


Jamen sådan en 20/50 er da bare guf for en Mini. Og køb det bare hos THansen. Det er jo ikke sådan, at THansen får specielt dårlige produkter hældt på dunke med anerkendte navne på! :-)
Ellers noget Duckhams 20/50. Det sælger Bilka jævnligt. Så sent som i sidste uge havde de det til 2 hund, var det vist?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-08-2008 15:15:06


Så fik jeg givet bilen en gang Castrol 20/50 og en gang Swedol.. Nu ryger den ikke så meget mere.. yes!

Men men men, den lugter stadig, jeg har tætnet alle samlinger i udstødningssystemet undtagen oppe ved manifolden da det næsten er umuligt at komme til der - det vil jeg gøre når jeg skifter toppakning når den kommer hjem..

Kan det være fordi jeg skal have et andet afgangsrør på? Et der pejer ned imod jorden eller et der ikke er så langt eller ?

Jeg er ved at gå lidt kold over at der stadig lugter :(..

DHD

Svaret d. 11-08-2008 23:05:36


:-) Livet er uretfærdigt. Jeg tror ikke, du skal regne med nogen succes, før alle utætheder er bortskaffet. Så har du en utæthed ved manifolden også, er det da ikke usandsynligt, at den kan skabe problemet.
Gad vide, om den spoiler i bagenden kan frembringe noget turbulens også?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-08-2008 01:27:22


Det kunne godt ske, så måske med et længere rør på som der er blevet sagt - det må jeg lige prøve..

Ellers må jeg se hvad der sker når jeg får tætnet manifolden..

Er der forresten nogen Mini klubber i nordsjælland?

DHD

Svaret d. 12-08-2008 09:38:13


Hvor meget olie bruger motoren?

Hvis det er sådan, at motoren bruger meget olie pga. at slidte/ ødelagte stempelringe, så afbrændes olien i cylinderne og du kan ikke komme lugten til livs førend, du skifter eller renoverer din motor...

/Nicolai

Nicolai_Dam

Svaret d. 12-08-2008 09:47:07


Jeg har haft det problem i alle mine biler (alle samme hatchbacks)
Nok fordi jeg altid køber en gammel skrammelkasse til 5000 og holder den i live til det sidste.
Men jeg har også haft det i min Mini.

Problemet i de andre biler har været en utæt bagklap.
Det der sker når man køre er at der dannes et vakum bag bilen, når du åbner vinduer ect, vil der dannes et vakum inde i bilen, ligesom i bøtten på en sandblæser, og den luft der "står" bag bilen vil suges gennem bagklappen og andre huller der måtte være lige bag ved bilen, gennem kabinen og ud af vinduerne.

Jeg løste problemet i min mini og alle mine andre biler ved at gøre bagklappen tæt.

Plus som tidligere skrevet, et afgangsrør der ikke ender lige i det vakum hjælper sikker også.

Mine 2cents... :-)

Julian

julianfalck

Svaret d. 12-08-2008 10:16:49


Hej

Gode svar der - bilen bruger lidt olie, men det er blevet meget bedre efter jeg har hældt ny og rigtig olie på - og givet den en teflon behandling, tror jeg kommer olieforbruget helt til livs på den måde..

Jeg vil gøre følgende for at løse problemet:
1. sætte anden rørhale på
2. tætne udstødningsmanifolden
3. Tætne bagklappen så godt som muligt (hvordan har du haft bedst held med at tætne bagklappen?)


Tak for al den gode hjælp forresten! :-)


DHD

Svaret d. 12-08-2008 12:17:20


Du har husket at fjerne den gamle ostemad, du ikke kunne finde forleden! :D
Nå! Men det med undertryk bag bagklappen er nemlig bare facts! ;)
Gad vide om der nogensinde er en eller anden, der har proppet en Mini i en vindtunnel? Det er sikkert et slemt syn :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-08-2008 12:48:15


Hehe, nej den leder jeg stadig efter ;)...
Kan næsten ikke vente til at få fri så jeg kan komme hjem og prøve nogle ting af, det ville være så rart uden lugten i bilen..

Hvornår er der noget mini cruise nogen steder?

DHD

Svaret d. 12-08-2008 13:53:31


http://www.sportunion.at/club/5053/img/Wunderbaum.jpg
Die Endlôsung. ;)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-08-2008 14:01:18


Hehe - den har jeg fået foreslået før - Mange af dem og så en lille propel til at sprede duften :).. }:)

DHD

Svaret d. 12-08-2008 14:15:35


:-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-08-2008 14:51:42


nåh ja, det kan da være der er lidt turbolent deromme. ::)
om ikke andet... det virkede for mig.

julianfalck

Svaret d. 12-08-2008 15:03:02


da jeg kæbte bilen sad gummilisten på selve bagklappen, jeg har pillet den af og sat en ny på i rillen på bilen, jeg har så lagt noget selvklæbene tætningsliste på bagklappen, så er der rimlig tæt...

julianfalck

Svaret d. 12-08-2008 15:06:20


Den nyere løsning med gummilisten i rammen i stedet for på klappen, er den bedre, eller hva´? ;) Eller var det bare englænderne der havde brug for lidt forandring :-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-08-2008 15:31:54


jeg tror et var tossen der havde bilen før mig... han havde lagt en ny bund i sagde han, da jeg rev den fra hinanden havde han ladet alt det gamle metal side... inderskærme og det hele var der stadig, bare med nyt rustent metal uden på... ::)

julianfalck

Svaret d. 13-08-2008 11:23:54


Sikke da en slemrian! ;) Hvornår forstår folk, at lag på lag på lag ender med et resultat: RUST! Man skal godt nok være ihærdig med efterbehandling, for at undgå møget.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 13-08-2008 12:16:19


Tilbage