Mini Mk ?

20-07-2008 23:49:51

Hej
Jeg er lige blevet mini ejer for første gang i fredags, og er allerede blevet besat af den lille bil :-)
Bilen er en '95 Rover Mini Cooper 1.3i, og jeg har prøvet at finde ud af hvad mk. den er, men jo mere jeg søger jo mere syntes jeg at jeg bliver forvirret, der står mk. 4 på gear knoppen, mark 2 på papirerne(Rover Mini Mk. 2)og div. sider på nettet foreslår at det kan være en mk. 5/6. Den har en blæser på vandpumpen og en elektisk blæser i venstre inderskærm. Håber i kan hjælpe, da i nok ved en del mere om minier end mig. :-)
Billeder kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=138162&ipc=426831

FWZ

Hvis du har fået samme resultat med 2 forskellige instrumenter, tyder det på, at olietrykket er for højt.
Hvad har du monteret som trykreduktionsventil? Hvis man skifter det originale stempel ud med en kugle, skal fjederen kortes op. Stemplet har tendens til at sætte sig fast.
Det bliver ofte revet i overfladen.
De der smarte firmaer i UK sælger noget fancy justerbar reduktionshalløj, men jeg ved sgu ikke rigtig......... ;)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-07-2008 11:55:47


Hej Jelshøj.

jeg forstår bare ikke helt hvorfor trykket er så højt. der må jo næsten være noget galt med olietrykket, siden at måleren giver sådan et udslag. Hvor meget skal man ca. korte fjederen, når man skifter til kugle? jeg har en olietryksregulator liggende, som jeg kan prøve at montere, men jeg tvivler på at den løser problemet.
Men der er ikke en speciel måde jeg skal udlufte slangen som løber fra blok til instrument, sådan at der ikke er luftlommer?

Mvh. Allpass :-)

Allpass

Svaret d. 21-07-2008 17:53:43


Næ, skidt med evt. luftlomme. Den bliver bare presset sammen. Det burde ikke gøre noget. Ihvertfald ikke hvad trykket angår.
Jeg kan ikke huske, hvor lang fjederen skal være, men du kan bare prøve at sammeligne længderne, når du enten holder kuglen for enden af fjederen, eller den originale ventil, eller hvad de kloge nu kalder den? :I
Trykket med kold motor skal være mellem 5 og 6 kg, så vidt jeg husker. Cooper S har lidt højere tryk end de øvrige motorer.
mvh. Carsten.


jelshøj

Svaret d. 21-07-2008 18:06:45


Tilbage