En stjerne er født Update

17-07-2008 07:58:29

Hej igen!

Så er jeg tilbage med en lille update!

Jeg burde have tænkt at jeg muligvis jinxede mig selv, da jeg skrev "en stjerne er født". For ligesom en stjerne fødes, af en eksplosion (så vidt jeg ved :-) ), så havde min motor også efterfølgende store problemer! Dog heldigvis ikke en eksplosion.
En bolt fra kædestrammeren rystede sig løs, og satte sig i klemme mellem tandhjul og kæde ved knastkæden, hvilket førte til at kæden hoppede et tak og forskudte ventilernes åbning hvilket igen førte til at udstødningsventilerne var nede og snuse til stemplerne :'( Jeg var godt nede et par dage, men tog mig sammen til at få det fikset. Det var jo trods alt min egen imkonpetence som var skyld i det; enten har jeg glemt at spænde bolten efter, eller glemt at give den loctite eller en helt tredje årsag xx(

Jeg lavede det gamle trick med sprit i kamrene for at se om ventilerne stadig lukkede tæt, hvilket de gjorde. Så langt så godt!
Jeg fik en ny dobbelt knastkæde hjem og monterede den, intet andet så ud til at have taget skade, så jeg samlede motoren igen og lavede de sidste justeringer. Længere; endnu bedre!
Og nu til opstarten: Min trofaste følgesvend Henning står klar ude foran motoren, undertegnde sidder spændt bag rattet med hånden på nøglen. En nedtælling føles nødvendig i en anspændt situation som denne. "3, 2, 1, VROOOOM!!!!!" Og den lever igen! med styrke som en supernova sparker den igang igen, mislydene er forsvundet og den eneste lyd i miles omkreds, er en velsmurt 1380, tilkage i kampen.

"så får i ikke mere for den 25 øre" :D

Det skal siges at jeg droppede kædestrammeren helt efter samrød med en anden bruger herinde, og det fungerer tilsynelandende godt, så det kan måske være et godt råde til den næste motorhjemmebygger ;)

Mvh. Allpass

Allpass

Ja jeg køre med disse dæk og jeg må sige jeg er godt tilfreds med dem jeg synes godt de kunne stå lidt bedre fast i regnvejr men absolut ikk noget jeg vil klage over og på tør vej er de rigtig gode og giver et godt "Grip" i vejen men det er jo bare min mening :-)

zeemax mini

Svaret d. 26-07-2008 16:39:24


Tilbage