flad dæmper

06-06-2008 11:25:02

Hej

Køret i minien i går og bemærkede at den hang en lille bitte smule i venstre bagside. Da jeg så kom ud til den i morges var den helt gal. Nu hænger den næsten på kanten af skærmen!

Er rimelig sikker på at det er dæmperen der er død! (Det er i øvrigt de gule SPAX gas dømpere jeg har på). Er der noget at gøre ved det eller skal jeg bare ud og have fat i en ny dæmper?

skrue

Hej Uffe.
Det er da først nu, der bliver spændende! ;) Har du målt forbindelserne med ohm-meter, eller en prøvelampe? For med prøvelampe bliver der et forbrug, der kan afsløre dårlig forbindelse, hvorimod ohm-meter absolut ikke trækker noget strøm.
Med tænding på, skal der være 12 volt på blinkrelæets ben.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-06-2008 14:24:01


hmm. det er vel det rigtige relæ du har fat i? på minier efter 84. sidder det bage speedometeret og det til advarselsblinket sidder i motorrummet :-)

batman

Svaret d. 06-06-2008 16:49:20


Hej igen.
Det er det helt store multimeter. Jeg prøver igen i dag og måle spændingen på relæet. for hvis det ikke er der så kan jeg jo lige trække en "lus" og så sætte strøm på den vej, og tjekke det for så er det jo at arbejde den vej.
Og jo det er det rigtige relæ jeg har gang, det er lige før man får dårlig ryg sådan som man skal krumme sig sammen under rattet. Men man må lide for skønheden har jeg hørt.
Tak indtil videre jeg giver det en skalle.

MVH
Uffe

mini 30Th

Svaret d. 07-06-2008 11:08:24


Tusinde tak for hjælpen
Nu er fejlen fundet. Det var et spændingsfald fra sikringen til relæ'et på 6 volt som gjorde at det ikke virkede. Men med en "lus" blinkede det på livet løs. Så skal jeg bare have fundet en holdbarløsning nu. Om jeg skal til at skifte den grønne fødeledning i ledningsnettet som var fejlen er nok det næste der skal til. Så er det bare at finde en ledning i den farve på 2 meter et sted for at holde orginaliteten og for fremover at kunne fejlsøge udfra lednings diagrammet med de korrekte farver.

Mvh
Uffe

mini 30Th

Svaret d. 07-06-2008 15:00:07


Så er du en glad mand igen! ;)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 07-06-2008 15:09:16


Tilbage