04-05-2008 22:02:35
Hej.
Jeg skal til at bestille et nyt ledningsnet til minien.
Min mini er en mk.II/mk.III fra '70 med kun en ratkontakt. men jeg kan ikke finde et mk.II ledningnet på minisport.com.
Er mini mk.II og cooper mk.II ledningsnet de samme? for det ken jeg finde derinde...
Vh Jacob
et skud i tåge den få ikke den rette mængde benzin
den_
Svaret d. 05-05-2008 22:02:53
Det kan godt være.. jeg kan lige prøve at tjekke det i morgen..
flere bud modtages meget gerne..
SørenG
Svaret d. 05-05-2008 22:10:35
Hej Søren!
Du er sikker på, at tændrørskablerne sidder i den rigtige rækkefølge?
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 06-05-2008 01:00:18
lyder som tændkabler som ikke sidder rigtigt 1-3-4-2. ellers har du fået stille tændingen meget forkert. :-)
batman
Svaret d. 06-05-2008 07:04:57
hvordan tjekker jeg om de sidder rigtigt?
SørenG
Svaret d. 06-05-2008 09:00:32
er du sikker på at du starter med tændings rækkefølgen fra den rigtige ende af motoren for vis du følger haynes mini bog så skal det være lige omvendt for det havde jeg også broblemer med
lotte y
Svaret d. 06-05-2008 09:15:23
Hvis du sætter cylinder nr.1 i top. Den ved vandpumpen. Af med tændrør, og kigge hvornår stemplet er i top, evt. kig efter tændingsmærkerne på svinghjul/remhjul. Så af med ventildækslet, og tjekke, at der er spillerum på begge ventiler til cyl. nr. 1. Så er den cylinder i kompression. Så af med strømfordelerdækslet, og se, hvilket tændrørskabel rotoren "peger" mod. Og så bare rækkefølgen: 1 3 4 2.
Lidt omstændeligt, men det virker! ;)
Men rigtigt nok, som bemærket i andet indlæg, hvis tændingen står ad r**en til, så kan kablerne sidde nok så rigtigt. :I
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 06-05-2008 11:07:37
Jeg må hjem og kikke på det.. tak for svarene..
SørenG
Svaret d. 06-05-2008 11:49:32
Nå... mu har jeg kikket lidt på det.. tænd kablerne står rigtigt..
men jeg har en mistanke om den ikke får den benzin den skal..
så jeg prøver at skifte benz pumpen da jeg tror det er den der fejler noget..
SørenG
Svaret d. 06-05-2008 22:44:40
Æv... Jeg har tjekket tændingsrækkefølgen. den er umildbart i orden. jeg har tjekket benzinpumpen, den er også i orden.
men bilen starter stadig ikke, den gør ikke andet end at lave små antændinger en gang i mellem og nogle gange knalder den ud af udstødningen.
´motoren har ikke været skilt ad siden den kørte sidst, men den har stået stille et godt stykke tid.
HJÆLP!!!!
tak.. ;-)
SørenG
Svaret d. 07-05-2008 22:18:01
Hvorfor er det aldrig det letteste, der er galt? ;)
Du siger, pumpen er ok. Den pumper altså benzin op til svømmerhuset.
Så prøv at pille klokken af, og kig ned på toppen af strålerøret. Se om benzinen står et lille stykke nede i strålerøret, og ikke stiger op, og begynder at flyde ned mod spjældet.
Da den har stået, kunne det nemt være svømmerventilen, der er groet fast, eller ikke lukker tæt. Så karburatoren flyder over.
Det kunne jo også være platiner, kondensator, og hvad ved jeg? ;)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 07-05-2008 22:39:53
Jeg glemte selvfølgelig at skrive at kaburatoren er nyrenoveret.. den skulle ikke fejle noget.. men jeg må prøve at skifte platiner..
SørenG
Svaret d. 08-05-2008 08:35:59
prøv at lukke helt for benzin'en til kaburatoren og så skrue den 1½-2 omgange tilbage også start, det lyder lidt som det problem jeg havde på et tidspunkt og der var det benzin mængden den var galt med
den_
Svaret d. 08-05-2008 08:55:37
hvor skal jeg skrue den tilbage???
Fik din ikke nok benzin eller hvad??
SørenG
Svaret d. 08-05-2008 15:52:21
Du skal bare skrue blandingsskruen/møtrikken helt op mod bunden af karburatoren, og så skrue den 1,5 til 2 omgange ned. Det er den møtrik, strålerøret går op gennem.
Så skulle den være grovindstillet, så den kan starte.
Altså hvis det er en HS karburator.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-05-2008 16:05:08
Nu har jeg prøvet at skrue på på skruen i bunden af kaburatoren, det giver ikke umildbart nogen effekt andet end den stadig hoster en hel del..
flere forslag?
eventuelt en venlig sjæl der har lyst til at kikke forbi og se lidt på motoren? det kunne bare være super, min tekniske motorviden er ikke alt for god.
SørenG
Svaret d. 08-05-2008 20:24:05
Du har fået tjek på, at den ikke løber over, så motoren simpelthen drukner?
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-05-2008 20:27:50
jeg har prøvet at kikke på tændrørene og de er ikke "våde" af benzin.
men hvordan kan man ellers tjekke den løber over?
jeg har lagt mærke til at den lille beholder der sidder på siden af kaburatoren den spilder lidt benzin. kan det ha noget med det at gøre?
SørenG
Svaret d. 08-05-2008 20:43:01
Jamen så kunne det da være, vi nærmede os et eller andet.
Det er svømmerhuset. Så kan det være lågets pakning er utæt, eller at den netop løber over.
Har du en Haynes? Ellers ligger der en under "artikler". Det gør det pokkers nemmere, at rode rundt med tingene ;)
Men prøv at skrue klokken af, og kig ned om benzinen løber over og ned til gasspjældet.
Men når tændrørene ikke er våde, så drukner den nok (desværre) ikke ;)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-05-2008 21:52:38
Det kunne være jeg skulle kikke lidt nærmere på den.. men du mener altså at der ikke kommer noget benzin ind i kaburatoren?
SørenG
Svaret d. 08-05-2008 22:11:09
Arh, Søren. Jeg mener sgu ikke rigtigt noget. Sidder bare og gætter lidt ;)
Der var jo også en mulighed for, at svømmerhuset er fyldt med l**t i bunden, så der netop ikke kommer benzin ind i strålerøret.
Men hvis du alligevel piller klokken og stemplet op, så kan du med en passende slange, prøve at puste "baglæns", pisser benzinen så over i svømmerhuset, jamen så er der gennemgang.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-05-2008 22:35:53
Er du sikker på at tændingen står som den skal :-)
longman
Svaret d. 09-05-2008 06:28:43
Jeg tror ikke på, at det er et benzinproblem.
Det lyder meget som om tændkablerne ikke er sat på i den rigtige rækkefølge - husk at 1-3-4-2 er mod uret på selve strømfordeleren!
Og hvis det ikke er tændkablerne lyder det som tænding, der står helt forkert (har du haft motoren skilt ad, altså haft knastaksel ude og stræømfordeleren af?).
/Claus
csh
Svaret d. 10-05-2008 10:52:23
motoren har ikke været skilt ad.. jeg har hverken pillet ved tænding eller noget.
jeg har tjekket tændingsrækkefølgen 8 gange.. det burde ikke være problemet.
SørenG
Svaret d. 11-05-2008 09:50:38
det kunne også godt være en defekt toppakning .prøv med en kompressionstest.hilsen minimoke
minimoke
Svaret d. 11-05-2008 10:07:29
jeg ved ikke lige hvordan man laver en kompressionstest. noget jeg selv kan gøre?
SørenG
Svaret d. 11-05-2008 10:43:15
du skal bruge en kompressionsmåler.ud med et tændrør,pres måleren ned i tændrørshullet og så dreje motoren på starteren et par gange.jeg har en du kan låne .hilsen minimoke
minimoke
Svaret d. 11-05-2008 12:00:36
jeg har det samme problem men en polo coupé fra 86' , den fik stillet tændingen næsten 1/4 omgang, så kunne den starte, men den går stadig ikke helt rigtig, har skiftet alt tænding på den men stadig vil den ikke gå helt rigtig... og er løbet tør for ideér, så der kommer sku' nok en anden motor i jeg ved der virker...
Renevinum
Svaret d. 12-05-2008 20:13:56
Renevinum!
Du er sikker på, at tændrørene er nye? Og at de virker? Jeg har på lige præcis en Polo haft samme problem. Den både skød og haltede. Tændrørene havde kørt 4-500 km. Og så var de færdige :-(! Men jeg fik dem byttet uden bøvl, og så kørte lortet ;)
Nyt er åbenbart ingen garanti for funktionen.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 12-05-2008 20:20:31
Hej .
Øhh er bestemt ikke en haj i det pisse tænding , men jeg har prøver at bytte de 2 ledninger på tændspolen og så gik den som du beskriver .
Har også en gang fået tændings drevet drejet en halv omgang så gjorde den noget af det samme , men min ide er klart ledninger på tændspolen evnt en omdrejnings tæller der fucker det hele op .
Kun en tanke , ved ikk om det kan bruges til noget .
Mvh Fidde
Formand GMC
Husk vikinge træffet .
Morrismascot.dk
combi van 64
Svaret d. 12-05-2008 21:28:22
jeg må prøve nogle nye tændrør og så kikke lidt på tændspolen..
´Jeg tjekkede benzintilførslen i dag og der er fri gennemgang
Som skrevet tidligere skulle tændingen stå rigtigt da jeg ikke har haft motoren skilt ad..
Det kan stadig være kompressionen..
SørenG
Svaret d. 12-05-2008 22:22:04