papir fra Skat

23-02-2008 18:50:52

jeg har lidt problemer med at forstå dette brev jeg fik fra Skat
så hvis nogen kan forklare mig det på (Dansk) :D


De har ansøgt om en genpart af registreringsattesten for følgende køretøj:

Art/mærke: Personbil/ Morris Mini 850cc
Stelnummer: 007XXX
Evt. tidligere registreringsnummer: ?

På det foreliggende grundlag kan arkivmaterialet vedrørende kørertøjet ikke findes, hvorfor ansøgningen ikke kan imødekommes.

Denne skrivelse skal medbringes ved syn og forevises hos en synsvirksomhed som kan findes under Færdselsstyrelsens hjemmeside www.fstyr.dk.

Synsvirksomheden bedes i medfør af registreringsbekendtgørelsens § 57, stk. 2 - skønne - i hvilket år køretøjet er fabrikeret.

Rigspolitiet, finder endvidre intet til hinder for, at køretøjet registreres uden seneste registreringsattest på betingelse af, at køretøjet er afgiftsberigtiget over for Skat, medmindre det er omfattet af følgende kategorier:

1. last- og varebiler med tiladt totalvægt over 4 tons, som alene registreres til godstransport, og som utvivlsomt er konstueret og indrettet hertil.
2.Motorkøretøjer, der hovedsaglig er indrettet til og udelukkende registreres som trækkraft for andet afgiftfrit køretøj.
3.Ambulancer og rustvogne.
4.Egentlige brandslukningskøretøjer.
5.Køretøjer, der andvendes til buskørsel, herunder rutekøresel, i henhold til lov om buskørsel, såfremt tilladelse til buskøresel, herunder rutekøresel, forvises ved anmeldelsen.
6.Traktor.
7.Påhængs- og sættevogne, der utvivlsomt er konstrueret udelukkende til godstransport.
8.Campingvogne og andre registreringspligtige påhængsredskaber.
9.Motorredskaber.

Denne skrivelse skal afleveres til en nummerpladeekspedition ved Skattecenter sammen med de øvrige registreringsdokomenter.

Skrivelsen skal indgå i registreringsgrundlaget. Som dato for første registering anføres 31.12. i det år som Synsvirksomheden skønner at være køretøjets fabrikationår.

Er der inbetalt Kr.50,00 for udstedelsen af genpart af registreringsattest, kan beløbet tilbagebetales ved henvendelse på en nummerpladeekspedition ved et Skattecenter forevisning af denne orginale kvittering.

pickupdino

Jeg ved ikke, hvad "man" gør, men jeg ville male først. Der bliver reelt 4 lag plade lige der, og hvis der er noget, der samler fugt, og dertil hørende rust, så er det plader i lag! ;)
Listerne kan man godt male i løs vægt, og skulle de skrammes efter montering, er det da til at dække af, og give dem en "byge" igen :I
Evt. først male resten af bilen efter montering.
Listerne findes da også i rustfri, ikke?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 23-02-2008 21:25:04


Man monterer dem slet ikke, det er nogle værre rustsamlere.

Man sliber og spartler kanterne i stedet, så bliver de lige så fine, som hvis man benytter lister.

boman

Svaret d. 23-02-2008 22:07:44


Hej

På min Mini har jeg mont alm krom lister a la tagrende lister , kan købes hos Heine Nordisk minor Lager i metermål :D

Mvh Jens Viking

jensen

Svaret d. 23-02-2008 22:09:00


De sidste 5 mini´er jeg har lavet har jeg ikke sat dem på. Gør som skrevet før.... Slib godt af og få malet samlingerne. Det eneste grundlag der skulle være for at montere de 4 lister er, at der ikke må være skarpe kanter på bilen. Og de er såmænd ikke skarpe, hvis du sliber dem let.

Jeg har endnu ikke fået kasseret en bil til syn på det.

Bedste hilsner

Anders E

Svaret d. 23-02-2008 22:30:29


listerne kan også købes i rustfrit stål og så limes på med rude lim istedet for at bruge de originale klips. Min har ingen problemer med rust i samlingerne. er blevet lavet for seks år siden :-)

Scotty

Svaret d. 24-02-2008 01:42:34


Det er også min plan; Fedte dem godt ind i rudelim, og så presse dem på og tørre det resterende lim væk. Det ser alligevel godt ud med krom eller rustfri lister på miniens 4 verdenshjørner ;)

Mvh. Allpas

Allpass

Svaret d. 24-02-2008 07:47:49


Tilbage