Tændspole

23-02-2008 17:03:38

Hej.

Jeg har lige opdaget der er vand i min tændspole.
Så ville lige høre om der er andre der har haft samme problem, og om det kan være skyld i at motoren en gang imellem, når den har stået i tomgang længe, går i stå?

Det er en SPI fra 93'

Søren.

dmh

Hej

Som jeg læser og forstår det, betyder det at du kan syne og registrere Mini'en hvis du kan dokumentere at der er betalt afgift af den.

Hilsen Jacob

mini

Svaret d. 23-02-2008 19:39:07


sån en har jeg set før.

det de er intra i er at du skal finde du af hvor bilen stammer fra hvilket land. da de ikke kan finde den i deres register.

enden har du ikke anfært stelnummeret korekt eller er nummeret for langt.

du skulle prøve at tage på motorkontoret igen og oplyse stelnummeret.
alt efter årgang kan ikke huske hvor det skiller men nogen af minierne bruger man kun de første 5 tal. og på de sidste årgange helle stelnummeret.

på motorkontoret skal de finde det sidste registreret nummer på bilen. eks. ya 48011 når du nu har fået det. skal du indsende et nyt stykke papir hvor du igen søger genpart. men du skal skrive et stykke papir hvor du redegøre hvordan du har anskaffet dig bilen og hvad den har kostet dig. hvad du forventer dig at der skal til for at den bliver køre klar igen.

hvis du ikke gør det skal du hendvende dig i synshallen og bede om toldsyn. så de kan finde årgangen, modeltype og motorstørelse.
der efter med toldsynet skal du henvende dig til skat igen og betale afgift af bilensforventet gadeværdi hvad de forventer at en forhandler kunde få for den i dag.

det er sån du skal tolke papirene.
yderligt vil de gerne have et billede af bilen.

coopermini

Svaret d. 24-02-2008 17:46:45


Dennis
noget tyder på du ikke har fulgt den anvisning jeg sendte dig pr mail det er ikke skat du skal sende det til det er centralmotorregisterkontoret.

coopermini

Svaret d. 24-02-2008 22:34:22


Tilbage