07-02-2008 21:31:34
Hej folkens .
Så er der mulighed for online booking af årets vikinge træf , tjek morrismascot.dk. :D
Vi har skruet et fantastisk program sammen , tag hele familien med , endnu større børne land , flere events , ja det skal bare opleves . ;)
Vi har bestilt sol og sommer . }:)
De første tilmeldinger fra udlandet er kommet . ;)
Vi ses .
Fidde.
El Presidente . xx(
Har oplevet de samme "klonk" lyde. I mit tilfælde var det gummibøsningerne i kødbenet der går fra karrosse til motor. Prøve at tjekke dem, de er ikke så svær at skifte. Husk at smøre dem gost med siliconespray så er de lettere at presse i.
Held og lykke med prjektet
sejer
Svaret d. 08-02-2008 11:42:28
Hej Benzo!
Tillykke med styrebrevet. Pas godt på det. Ikke noget med sprut og piller :I
Hvis den er svær at sætte igang? Prøv at tjekke om der er olie på karburatorens dæmperstempel.
Og som Sejer skriver, det kan nemt være de bagerste gummibøsninger i kødbenet. Og det med bolten? Typisk! Rustet fast.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-02-2008 12:09:15
Så må jeg bare i krig med de bagerste bøsninger ;)
Synes det er underligt at jeg ikke kan få den op når jeg kan dreje den.. Der skulle lidt kræfter til at få den løs, men møtrikken på undersiden er pillet af, og bolten kan drejes, dog stramt.. Men kan sgu ikke få den op, og det er ikke plads til at man kan slå den op fra undersiden :S
Benzo
Svaret d. 08-02-2008 12:15:41
Det er bare fordi, den er rustet sammen med den stålbøsning, den løber i. Den vrides med rundt, og kører stramt på grund af gummiet. Du kan ende med at skulle bore bolthovedet af, og så slå resten nedenud. Bøvl! :-(!
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-02-2008 13:36:22
Lort!
Men hvis det skal gøres, må jeg jo gøre det.. Har overvejet at tage den øverste plade af, men de bolte den er holdt af, ser ikke for gode ud, og vil helst ikke knække en bolt..
Benzo
Svaret d. 08-02-2008 16:19:32
Hej og tillykke med pappet. 8D Husk max + 30% ellers kommer cops'ne med saksen ;)
Jeg har været det samme igennem, og som Jelshøj fortæller så skylder set bøsset inde i gummiet.
Dog står der på nye bøsninger at de ikke må smøres med nogen former for fedtstof, men må godt varmes op så de bliver mere medgørlige. :-)
Hvis du kan få din topplade af, så følger bolten jo med, og det var ikke noget problem for mig at skrue boltene i toppladen af. (Der er jo ingen bøsninger deri) På den måde vil det blive en del nemmere. Check lige alle forbroophæng og motorophæng. Løft bilen se om forbroen går fra ved de bagerste ophæng. Det har jeg også prøvet samtidig med dårlige kødbenbøsninger og defekt venstre motorophæng. Mange bække små giver meget store ryk! Men du er nødt til at løfte bilen for at se om gummi og metalpladerne på bagerste forbroophæng hænger sammen eller ej. :-)
Held og lykke :-)
NMC
Svaret d. 08-02-2008 18:29:28
jeg havde også engang de klong lyde ude fra motorrummet, det var motor ophæng som var færdig.
Med Venlig Hilsen Morten Beck
BECKAMP
Svaret d. 08-02-2008 20:52:21