13-03-2006 23:51:07
Jeg har lige fået bilen lavet hos en mekaniker. Var ude og kører for første gang i den i laaang tid.
Det var godt koldt da jeg startede den ( med choker og ingen problemer overhovedet ). Det skal lige siges jeg slukkede for chokeren igen ca 2 min efter jeg havde startet den.. Da jeg havde kørt ca. 1,5 km. lagde jeg mærke til at motoren blev noget hutigere varm end normalt. Da var den oppe på N. Tænkte ikke så meget over det for havde lige kørt op af en lang forholdsvis stejl bakke. sådan skal den opføre sig.. Er næsten hjemme og har nu kørt ca 4 km. i alt. Kigger lige på olie graden eller hvad det nu er :) og den er helt oppe i det lille hvide felt. Slukker motoren men den vil bare ikke slukke! den hoster helt tosset.. Efter ca. 30 sekunder får jeg den endelig slukket og så begynder den ellers at ryge helt vildt. Har prøvet og starte den igen efter jeg fik hældt noget vand på den og der var ingen problemer. Nu ved jeg ikke så meget om biler men det er da køleren der skal skiftes ?? Den drypper ikke og bilen er lige gennemgået fuldstændigt af mekanikeren.
Nogen der har oplevet noget lignende ?!
Træls!
Hey...
Har der ikke været problemer siden der er blevet hældt vand på...??? kunne det måske have været fordi den manglede vand... Måske på grund af luft i systemet... Bruger den vand...??
Mvh Flemming
Subhuman
Svaret d. 14-03-2006 12:16:49
Ved ikke om jeg skulle have hældt vand på i stedet for kølervæske men har altså hældt vand på og det går sku lige igennem den :( så det er nok en ny køler. Får lige mekanikeren til at kigge på den i aften, igen..
Nogen der ved om den er dyr sådan en køler og er den svær at montere ? :(
M.Villadsen
Svaret d. 14-03-2006 13:24:34
Den er ikke specielt dyr. Minispares.com har en del forskellige fra ca 380 kr. og opefter (op til ca. 2500). Der skal nok lige lægges en lille slat oveni til transporten, som hurtigt kan betale sig hvis man bestiller andre ting. Mener helle ikke det er et stort problem at montere den. Men har aldrig selv prøvet! Held og lykke med det!
Christopher
stoofi
Svaret d. 14-03-2006 13:59:44
Hvis bilen bruger vand men ikke spilder ... så kan det jo også være topstykke/toppakning den er gal med. Kommer der meget hvid røg ud af den, når du starter den lige efter den har været slukket?
Mvh
Gregers
mini850
Svaret d. 14-03-2006 19:47:14
Nu er den på værkstedet igen og så håber jeg sku snart den bliver lavet ordentligt. Har næsten ikke kørt i den endnu og har haft den et halvt år.
Det kan være jeg bestiller en ny køler til det røde lyn.
Gregers det kunne godt være topstykket den er gal med for det er lige blevet skiftet. Men det ved min mekaniker sikkert.
Kæft en masse bøvl med sån en gammel dame :)
Tak for svarerne.
M.Villadsen
Svaret d. 14-03-2006 21:31:19
Det er jo det der er charmen med gamle gryder .. !!!! De skal passes og plejes som en gammel mormor. Jeg havde faktisk det samme problem med min gamle top, som jeg skiftede 2 gange, første gang fik jeg slebet topstykket og fik det hele justeret og monteret .. så blev den sgu ved med at ose og bruge en masse vand ... Så skilte jeg den igen og fandt en revne i topstykket så det var der alt vandet forsvandt hen.
Så fik jeg så et andet topstykke, tryktestet og nyslebet ... og ny kører den bare som den skal igen.
Men på den anden side så lærer man også at skille, samle, stille ventiler osv ... det ligger simpelthen på rygraden.
Men held og lykke
Gregers
mini850
Svaret d. 14-03-2006 21:40:49