Quickshift problem

09-01-2008 18:42:56

Hej Minieksperter..

Jeg har været i gang med at montere quickshift på vognen, kæft et knokel når man ikke kan få løftet bilen op :P

Nu er den monteret, og jeg har lige kørt bilen ned af de fliser den var sat op på.. Jeg forsøgte mig med at køre en tur, og må da indrømme at gearene er rimelig svære at finde. Nok om det..

Mit store problem ligger i at bilen ikke kan komme i bakgear.. Da jeg monterede den lykkedes det mig at få den i bakgear et par gange, men efterfølgende er det ikke lykkedes. Jeg har derfor måtte skubbe dyret op af indkørslen.

Nogen der kan hjælpe mig med mit problem.. Jeg tror ikke at det skal være SÅ svært at finde gearene, og om ikke andet er der ikke meget nytte i den smarte lift funktion i gearstangen, hvis den ikke kan komme i bakgear alligevel..

det quickshift jeg har købt er identisk med dette http://www.northwestminis.co.uk/images/quickshift.jpg


På forhånd tak..

Benzo (Fyn)

Benzo

Hej

Det lyder som om du hae en luftlomme i kølesystemet der forhindrer cirkulation. Prøv at tage slangen af ved varmehanen imens du fylder vand på, og når der kommer vand ud ved den burde luften være ude da det er det højeste sted i systemet.
Hvilket temostathus har du på? og har du brug varmeveksler på ved oliefilteret som på metro?

fischer

Svaret d. 09-01-2008 22:01:05


Motoren er proppet i en Mini, ikke? Du er sikker på, at kølevingen vender rigtigt. :I Bare sådan et lille langskud! ;)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 10-01-2008 01:24:05


Hejsa. jeg har luret på vingerne. de vender rigtigt. (Da jag satte den på førstegang vende den forkert). siger vi ikke til nogen :-)


Jeg prøver lige det med hanen. og luftlommer.i weekenden

LMJ

Svaret d. 10-01-2008 22:19:56


nu har jeg tunet og tunet og har haft samme problem med varme en god ide er at skifte pumpen til en med bedre sirkulasion. og ellers sørge for at få spulet det hele igennem for skidt og møg. en anden faktor er også hvor meget kølerviske du kommer på. jeg vil vælge et blandings forhold på 1 til 4 om sommeren og 1 til 3 om vinteren.

coopermini

Svaret d. 11-01-2008 06:40:46


Hej. Har lige snakket med georg fra åkm racing idag, lidt frem og tilbage. og har fundet ud af at det ikke er en metroblok.. Det troede min bror og jeg ellers.
Det er vidst en normal cooperblok men med 2 ekstra topbolte i topstykke. Motor er fra 1970ca mener han. Der var det vidst mer eller mindre normalt for den årgang at de blev varme men ikke så meget som i dette tilfælde.. så er stadig åben for muligheder.

ps. tak for jeres hjælp.

mvh lars

LMJ

Svaret d. 11-01-2008 17:22:23


Det er sgu sjovt nok du siger 2 minutter. For det passer sådan nogenlunde, hvis der ingen propel er på........... ;)
Men er der udtag til varmeapparat på topstykket? Vandet cirkulerer da lidt anderledes på Metroer og Allegroer. Det der med bypass slangen mellem top og vandpumpe. Eller hvordan?
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-01-2008 17:28:17


Hej jelshøj. det er vidst ikke en metro motor. det var mig der var stiv.
mer eller mindre normal 1275. er propel på :D jeg skal lige lure men jeg hved at tuden i topstykke er der. Men er ikke om hullet er proppet. vil lige undersøge det imorgen.

LMJ

Svaret d. 11-01-2008 17:50:17


Tilbage