08-01-2008 16:41:08
Jeg ejer jo som bekendt en Mini fra 1991 som er med karburator motor. Den kan ikke synes i Danmark pga. manglende 3- vejs kat. Men men.... og nu kommer det så.
Der var i sin tid et firma der lavede et eftermonterings kit med lambdasonde og det der skal til for at gøre en Mini lovlig her i danmark. Der kommer snart nye regler i tyskland om kørsel i indre by med biler der ikke har lambda. Derfor starter det her firma med at producere det produkt igen. De går igang med produktionen Februar - Marts måned. Jeg har en kontakt i Tyskland som ringer til mig sidst på ugen med svar på hvornår det kan købes helt præcist.
Skriv hvis der er nogen af jer der har interresse i sådan et kit. Så kan jeg skaffe det til jer, når jeg ved noget mere.
Jamen den skal sgu også blive bredere med skiver! Det er da derfor de skal på, ikke? ;)
Bare det ikke ender med en gang silverbullshit :D Det afhænger vel lidt af hvilke fælge og dæk du vil køre med. Men 13" ser jo ud til at være det de unge vil ha`! ;)
mvh. carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-01-2008 19:06:44
Det var nu mere pga. at den gerne måtte bremse en smule bedre nu der er kommet ny motor i, men spørgsmålet var jo på om der var nogen der vidste hvilken forøgere der skulle få det til at passe, jeg køre med 12X6 minilite fælge, helt nye så de skal ikke skiftes ud?
Mvh.
Claus
Bishop
Svaret d. 08-01-2008 20:10:10
Bare rolig, Bishop. Jeg er helt med ;) Skivebremser er et "must"
De sædvanlige skærmforøgere rækker vist ikke til 12X6 fælge.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 08-01-2008 20:44:54
Nope, det ville være synd at sige, men hvilke skal jeg så montere, vil jo helst ikke have at de bliver så brede at hjulene forsvinder et sted derinde, er der et bud derude??
Bishop
Svaret d. 08-01-2008 20:59:48
Juhuuu......Så lykkedes det vist endeligt at finde ud af hvilke jeg skal bruge, det er dem der hedder "Sportspack".
Nu er det så lige at jeg skal finde dem et sted, skal ikke være originale da de koster en arm, men dem i fibreglas kan bruges,
Nu er det så jeg vil høre hvor det er bedst at bestille dem, mener en kombination af pris, hastighed og service?
også om der er nogen der ved om der skal bruges et monteringskit af en art da jeg ikke kan finde så meget info på div. sider
Håber der er en guru derude der har et bud :D
Mvh.
Claus
Bishop
Svaret d. 10-01-2008 20:59:39
Jeg har fået dele fra www.plminishop.com, og dem bestilte jeg i torsdags. :) De har sportspack.
Mvh Niels
NMC
Svaret d. 10-01-2008 21:20:13
Hej .
Heine ved minor lageret plejer at have dem i glas fiber på lager .
Mvh Fidde
combi van 64
Svaret d. 10-01-2008 21:51:34
http://www.minispares-online.co.uk/?search=Sportspack+
eller http://www.minispares.com/Shop.aspx.
:-) ;)
Jacob
mini-haribo
Svaret d. 10-01-2008 21:52:19
Har nu kigget lidt videre, og er selvfølgelig kommet i tvivl nu.
Da "Sportspack" er lavet til 13" kommer de så ikke til at se en smule voldsomme ud, vil jo helst gerne have at hjulene går helt ud til kanten af skærmene.....
Hva faen skal det også være sådan noget rod for :-(!
Nogen der tilfældigvis har en mini med 12X6 fælge 165/60R12 dæk og 8,4 skiver, kan vel ikke være så sjælden en kombination, gerne med billeder??
Takker til alle for hjælpen indtil videre, vil bare helst undgå at bestille noget der ikke passer, eller skulle til at smide guld efter nye fælge igen.
Claus
Bishop
Svaret d. 10-01-2008 23:11:44
Hej Bishop! Det har jeg, det er bare ikke monteret endnu, da bilen er adskilt, så ingen billeder. Jeg har et sæt Group 5 skærmforøgere fra plminishop.com. De er vidst 3,5 tommer brede. Men det kommer også an på hvad dit offset (indpresning) i dine fælge er. En ting er at de er 6 tommer brede, en anden er hvor langt inde i fælget anlægsfladen er. Dette spiller også ind. Prøv at tage hjulet af igen, og kig inde i centeret. Det står ET og så et tal. Der kan stå både POSITIVE og NEGATIVE tal. Husk det. :) Når du ved det kan jeg bedre hjælpe.
Mvh Niels
Fyn
NMC
Svaret d. 11-01-2008 09:26:35
Må vist indrømme at fælgene ikke er 6" men 5,5" (Var sq ellers ret sikker)
Nå men anyway det er dem der er yderst til højre i række 2 fra toppen
ser ud som om de er ET 10
http://www.ultralitewheels.com/mini-lite.htm
Har sjusset mig frem til at skærmene skal være omkring 3" bredde (Men er jo som altid temmelig usikker :-)
Håber det kan hjælpe
Mvh.
Claus
Bishop
Svaret d. 11-01-2008 11:32:51
Ooookay, det var straks bedre. Jeg vil tro at du kan klare dig med en 3" skærm, men ved ikke om der findes en i 3", eller det enten er 2,75" eller 3,5". hvad så med at købe en 3,5" og sætte spacere på så de sidder lige til grænsen? Det er da den seje løsning! (Bare tag dem af inden syn) 8D
Niels
NMC
Svaret d. 11-01-2008 12:09:08
Så må det blive "Sportspack" skærmene, jeg vil straks gå igang med at bestille et sæt, så de kan blive lakeret og smidt på slæden :-)
Takker og bukker for hjælpen til alle..
Mvh.
Claus
Bishop
Svaret d. 11-01-2008 13:26:27
Ingen årsag. 8D
NMC
Svaret d. 11-01-2008 13:35:47