Rulleskøjter

2015-12-18 17:04:06

Hej jeg skal til igang med at lave nogle skøjter til min mini men er lidt I tvivl om hvad mål jeg skal konstruere dem I.
Vi snakker 10 tommer fælge

Friis

Uha , jeg har lige lavet det samme til mit værksted, en skam jeg ikke lige har et billede ved hånden men prøver lige at forklare.

jeg lavede mine af rester fra en kraftoverføring fra en traktor ( PTO Aksel) Rørene passer perfekt ind i hinanden, svejste herefter det sammen så jeg havde to store U som passede ind i hinanden og kunne skydes ud og ind.

du kan låse dem på en nem måde ved at bore en række låsehuller men jeg lavede den svære, en gevindstang som er gennemgående så jeg hurtig med slagnøglen kan ændre længden.

Det er den perfekte løsning, jeg har lidt ujævnt gulv og kan faktisk klampe skøjten fast på hjulet, praktisk når man rigtig tager fat :)

jeg prøver lige at tage et par billeder så du kan se ideen hvis du ikke lige skulle forstå min forklaring,

det behøver jo ikke lige være den type rør som jeg beskriver , så længe rørene passer snært ind i hinanden skal det nok gå .

nokke

Svaret d. 2015-12-19 10:02:15


Hejsa jeg taker mange gange jeg har fået makket det sammen via nogle profilrør og vinkel jerne. de skal ikke bruges til andet end minien så en regulering af længden er ikke en nødvendighed :-)

Friis

Svaret d. 2015-12-21 16:57:19


Tilbage