Ledningsfarver

2015-10-23 11:00:16

Halløj jeg påtænker at renovere mit ledningsnet med komplet Nye ledninger.
men hvad længde og hvilke farver skal jeg ha fat I. jeg tænker også på at skifte alle stik ud så de bliver tilpasset den kære gamle mini
på forhånd tak

Friis

Er det ikke nemmere og billigere bare at købe et komplet nyt ledningssæt ?

KarstenK

Svaret d. 2015-10-23 19:39:01


ike helt da jeg gerne vil lave det så det passer specifikt til mine ønsker og evt nogle forbedringer til de eksisterende ledninger :-)

Friis

Svaret d. 2015-10-26 12:05:23


Jeg er selv igang med samme projekt som dig. Jeg har dog valgt at købe et nyt ledningsnet, og noget lækkert stof tape til indpakning. Jeg pakker ledningsnettet ud af det pvc tape det er wrappet i, og tilpasser det til mine ønsker hvorefter jeg pakker det ind igen. Det kan ikke betale sig for mit vedkommende at lave nye ledninger til alting selv, da kvaliteten egentlig er fin til prisen på et nyt ledningsnet. Det er faktisk begrænset hvad jeg skal hen og lave selv.
Skal have trukket strøm til katastrofe blink, el bagrude, og noget lidt alternativ tænding jeg monterer. Derudover skal jeg have konverteret fra gammel til ny type starter. Når alt er færdigt har jeg et ledningsnet jeg netop kan finde hoved og hale i, fordi næsten alle ledninger har originale farver.

At vælge nogle højere kvalitets ledninger er selvfølgelig en begrundelse, men jeg har kigget på fordelene ved dette, og det ledningsnet jeg udskifter er fra 1971, og fejler på sin vis intet, så mon ikke kvaliteten er fin.?

Benzo

Svaret d. 2015-10-31 09:43:37


det lyder super interessant faktisk.. måske man skulle gøre det på den måde hvis kvaliteten er fin, jeg vil nok gå efter samme løsning som dig og købe et helt nyt komplet ledningssæt, jeg takker mange gange for jeres input

Friis

Svaret d. 2015-11-09 07:07:42


Du må skrive til mig på benzo.motorsport@gmail.com, hvis du vil høre mere i detaljer om hvordan jeg gør det, eller vil have nogle billeder.

Jeg er ved at være nået et godt stykke vej

Benzo

Svaret d. 2015-11-09 08:55:52


Benzo går kompromisløs frem;-)
Respekt for det.
Carsten

jelshøj

Svaret d. 2015-11-09 16:15:53


Tilbage