Spil i koblingspedalen

2015-08-10 22:30:23

Hej

Koblingen i Mini'en begyndte at drille lidt i dag og jeg vil lige høre om der er et par gode råd.

Det er en pre-verto med ny slave cylinder og rep sæt i hoved cylinderen. Problemer er at den første trediedel af pedal vandringen er meget let og derefter bliver den normal resten af vejen. Koblingsarmen flytter sig under hele pedalvandringen dog ikke så meget i starten hvor pedalen også er let.
Det er lige meget hvad jeg gør så synes jeg ikke at jeg kan få en normal pedal modstand hele vejen, den første trediedel forbliver slasket.

Jeg venter spændt på ideer

Lasse

Laze

Har du luftet ud? Også ved hovedcylinderen?

jenskbh

Svaret d. 2015-08-10 23:49:18


Det skulle jeg mene, men jeg havde meget svært ved at få det til at virke, er der et smart trix? Man kan ikke pumpe pedalen, men der kan måske stadig være luft i?

Lasse

Laze

Svaret d. 2015-08-11 07:29:43


Check hvor meget spil der er mellem koblingsarmen og koblingshuset. Der skal ikke være mere end 2 mm.

motorglad

Svaret d. 2015-08-11 09:25:29


Det gør ingen forskel om der er spil mellem skruen vedrørende om der er slup i pedalen eller ej. Jeg tror lige jeg må prøve at måle slaglængden på slavecylinderen for jeg har på fornemmelsen at den ikke bevæger sig langt nok. Slaglængden skulle vist være mellem 1,3cm og 1,5 cm eller hvad?

LAsse

Laze

Svaret d. 2015-08-11 10:13:50


Ved udluftning burger jeg en Ez-Bleed apparat - du må lån den hvis du har brug for det.

jeg

Svaret d. 2015-08-18 01:50:53


Nå det blev til en ny hoved og slave cylinder og så spiller det. Tror egentlig at hovedcylinderen var ok da det ikke gjorde det store kun at skifte den. Så er det nogle der mangler sådan en har jeg en liggende.

Lasse

Jeg: tak for tilbuddet, men jeg klarede jobbet og så fik kæresten også lov til at styre pedalerne.

Laze

Svaret d. 2015-08-19 22:33:12


Tilbage