Starter/startrelæ

2015-05-21 09:31:26

Hej

Jeg skulle ellers have været ud og trille en tur i Mini'en men jeg fik den aldrig igang og så måtte jeg tage den anden bil.

Til at starte med kørte starteren, men jeg fik aldrig motoren igang. Efter lidt tid på starteren opgav jeg og derefter kan jeg kun få relæet til at klikke. Der er 12V på bilen og selvom jeg satte startkabler på fra en anden bil så klikkede den stadig kun. Starteren kørte ikke rundt. Lyder dette ikke lidt som om at starteren er stået af?

Kan man kortslutte starten for at fejlfinde om det er den der ikke virker længere? Det er en starter uden den lange aksel med tandhjulet på og hvor relæet sidder på.

Lasse

Laze

Du kan jo altid pille starteren af og tjekke at den kan køre rundt.
Herefter strøm fra et fuldt opladet batteri direkte på starteren (hold godt fast i den hvis den eller skører rundt)

labori

Svaret d. 2015-05-21 15:17:35


Ja jeg lige have den af når jeg kommer hjem i aften. Måske relæet er brændt, jeg må hellere lige åbne op og kigge ind i det.

Laze

Svaret d. 2015-05-21 15:51:20


Kulene var fine, men kontaktfladerne inde i relæet var grimt brændte. En fil og lidt slibepapir og det hele spiller som det skal igen.

Laze

Svaret d. 2015-05-21 23:23:00


Og sådan er det at have en Mini. Uden håndelag, og gode ideer, skal man holde sig til "anerkendte" mærker ;-)

jelshøj

Svaret d. 2015-05-22 18:14:58


Hehe ja du har ret i.

Overvejer måske dog at ønske mig en "hi-torque" starter. Hvis det er som de skriver at den er ca dobbelt så stærk og trækker halvt så meget strøm så kunne det da være meget fornuftigt. Ved ikke om der er så stor forskel i virkeligheden...

Laze

Svaret d. 2015-05-23 23:21:15


Tilbage