Olie dampe fra motorrum

2015-04-10 13:41:44

Hej alle

Når jeg kører i min mini så "lugter" den en del af hvad jeg tror er olie dampe.

Der kommer vel kun lugt fra udluftningerne, og udstødningen, og den er jeg rimelig sikker på ikke er utæt.

Jeg har taget udluftningen fra knast og kobling og kørt ind i en metal boks, som jeg har sat et luftfiilter ind i, så det dækker hullet og kørt slangerne ud i den ene hjulkasse.

Spørgsmålet er om hvor meget "tryk" der er på denne udluftning. Kan det være årsagen til et jeg syntes det lugter meget inde i kabinen.

Min mini står helt rå, uden tæpper osv. Har sat noget tape over huller til motorrum, skumgummi i speedometer hullet, men der er jo stadig gennemgang.

Jeg tænker at sætte en rigtig oil catch tank på !

Hvad tror i evt det kan være årsagen, hvis ikke dette, eller er det bare generelt at der skal lukkes bedre af i alle huller ind til kabinen ?

Hilsen Thomas

Teske

helt sikkert prøve og lukke hullerne der vil den "trække" luft og lugt ind.

emaljevan

Svaret d. 2015-04-10 16:28:30


Hej Thomas

Jeg vil godt prøve at svarer dig på den her.

1. Du skulle helst ikke have for meget olielugt/dampe fra din udstødning på en nyrenoveret motor.
2. Der skal helst være en ordenlig udluftning på din catch tank, du kan se det på min næste gang du kommer her forbi. Er du rar og fjerne de slanger fra din hjulkasse inden jeg skal med ud og kører med dig igen, hvis din motor slår en bøvs risikere du det rammer din bremseskiver og det kan godt give dig en del bremse problemer.
3. Din motor laver skifte vis overtryk og vakum og for at det ikke skal holde din motor tilbage laver man denne anordning, så render den mere frit hvis man kan sige det sådan. Den skulle også gerne tage evt. underkompression fra din motor, men din er nyrenoveret så der burde ikke være så meget. Normalt kører man udluftningen på indsugningen netop for at slippe for denne lugt, men det er ikke så god en ide at fodre ens motor med dette, hvis vi pumper den for at få den til yde så meget som muligt. Det kommer ikke i konstante mængder og brænder ikke så godt som benzin.
4. Se pkt. 2 og til dels pkt. 3
5. Rigtig god ide.

Vi ses
MVH
Morten

MI

Svaret d. 2015-04-10 17:33:03


Tak morten
Slangerne kan do ikke ramme skiverne. De sidder jo i en oil catch. Bare en hjemmelavet

Teske

Svaret d. 2015-04-11 08:41:23


Du tror ikke det er fed blanding, den lugter af?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2015-04-13 13:42:29


Jeg har prøvet at lukke alle huller til motorrummet, men syntes bare jeg får meget lugt, om det er blanding, udstødning eller andet, ved jeg ikke.

Den larmer en del, så jeg kan ikke høre om udstødningen har en lille utæthed, det må jeg se på i weekenden
Thomas

ps. Carsten, måske er det det, jeg mangler stadig at få den 100 % justeret

Teske

Svaret d. 2015-04-14 09:30:09


Jeg har nemlig lige selv oplevet det.
Forkert justeret karburator. Hm............gad vide hvem den tosse var ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2015-04-14 11:59:19


Syntes bare det er underligt den kan lugte så meget hvis det er karb. tror nu mere på udstødning, da det så evt kan sive ind ved geraret.

Det lugter goså mens man kører, og mere når man holder stille, så jeg starter ved udstødningen

Teske

Svaret d. 2015-04-14 14:17:16


Det er også lige præcis det, jeg mener;-)
At den fede blanding giver en karakteristisk hørm fra udstødningen.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2015-04-14 20:23:29


Tilbage