Slutgearing

2015-02-17 15:59:27

Hvilken gearing skal man gå efter for at få det bedste spil mellem optræk og landevejskørsel. Køre på 13" og regner med 160hk

clubman

160 HK!!?
Det lyder som en voldsom krabat ;-)
Vel med turbo, ellers kan det vel knapt lade sig gøre. Eller noget 16V.
Hvis det er noget med en skrap knast, så ikke særligt højt diff.
Og med 13", måske noget 3,65/3,44.
Men det ved de kloge nok ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2015-02-17 17:09:02


Det er noget 16v vi er ude i. Vi må se om det er nogle kloge der byder ind.

clubman

Svaret d. 2015-02-17 17:26:52


der er jo mange faktore som spiller ind. hjul str osv.

emaljevan

Svaret d. 2015-02-19 04:48:33


Hvis det er en SCCR kasse, så er det vel mellem 3 og 3,5? hvis ikke er du nok oppe i 2,1 - 2,5 stykker...

julianfalck

Svaret d. 2015-02-19 21:58:22


Det er bare standart gearkasse. Det bliver 3.44 kan ikke finde nogen med laver udvæksling.

clubman

Svaret d. 2015-02-21 19:25:30


med 160 hk skal den jo nærmest være lidt højere, 2,5 - 3,0?
https://www.minispares.com/shop/classic/Gearbox/Diffs/Crown~Wheel~Pinons.aspx?150301

julianfalck

Svaret d. 2015-02-22 11:20:12


Det vil jo afhænge bl. a. af knastakslen(aksler), og som emaljevan skriver; hjul/dæk størrelse.
Jo større motor, jo højere diff. Som et løst udgangspunkt ;-)
Men! Selvom motoren godt kan trække et relativt højt diff. går det jo ud over dens evne til at accelerere og følelsen af at den er frisk og frejdig til at komme afsted.
Det er min, ganske begrænsede, erfaring, at en lettere tunet 1275-1330 kører fint med 3,1 og 13" hjul.
mvh. Carsten.

PS. Rover proppede et 3,1 diff i 998´ere i de sene udgaver. Og med 12" hjul er det ikke en særlig opløftende affære....

jelshøj

Svaret d. 2015-02-22 11:58:18


ja og nogle af A+ erne har også 3.2 der er også nogle af de ældre minier der har 3,7

emaljevan

Svaret d. 2015-02-22 16:24:15


Tilbage