Turbo på 1275 a+

2015-02-09 22:09:14

Hej med jer.

Jeg går og varmer op til at bygge en 1275a+ med turbo.

Jeg tænker at jeg vil fræse skæreringe i blokken så toppakningen ikke springer.

Men hvis toppakningen ikke kan springe. Hvad springer så?

Jeg har hørt/læst at man kan kører med 2.5 bar.

Synes godt nok det lyder helt vildt.

Hvad tror i?

D jessen

Jeg tror du til at starte med skal sætte ambitionerne lidt lavere end 2,5 bar. 0,5 bar er som grundregel "safe". 1 bar er opnåelig med ladeluftkøler og god styring af tænding og karburering.
Jeg kan anbefale at læse lidt på www.turbominis.co.uk der er en søgefunktion på siden og ugevis af læsestof. det er meget oplysende.

mini thirty

Svaret d. 2015-02-11 07:38:47


Med hensyn til toppakninger, køb en af disse her, de holder :).
http://turbodkshop.dk/shop/bmc-austin-1214c1.html
Mvh. Gomme

Gomme

Svaret d. 2015-02-11 12:03:31


M.E.D har en MLS pakning, den kan du kun ødelægge hvis du gør det med vilje

johnny b

Svaret d. 2015-02-11 17:45:11


Det er samme pakning jeg henviste til ved turbodk, forskelen er dog at ved turbodk, kan du selv vælge tykkelsen afhængig af hvad du ønskerat dit kompressionsforhold skal være :).. mit er 9.0-1 :).

Gomme

Svaret d. 2015-02-11 19:19:08


Tak for alle svar.
Jeg tror nu at jeg prøver med de skæreringe i pakningen.
Så har jeg da prøvet det.
Jeg ved at de bruger det til traktortrækkere, og det fungere fint;)
Men det kan man jo heller ikke sammenligne.

D jessen

Svaret d. 2015-02-11 22:02:32


Mon ikke selv den svageste Mini gerne vil have sig frabedt, at blive sammenlignet med en traktor ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2015-02-14 11:50:46


Jo det kan man vel sige carsten:-)
Det Jeg tænkte var, at hvis en super major fra 1956, som aldrig er født som turbomotor kan køre med 5 bar ladetryk og 5-700 heste.
Så kan en 1275 a+ motor fra 19-hvidkål vel også køre med 2,5 bar:-)

D jessen

Svaret d. 2015-02-14 20:33:31


Det skal du nok ikke sætte næsen op efter, 1275 motoren har kun 3 hovedlejer, så allerede der er det første problem med det ladetryk du snakker om :).
Men god fornøjelse, glæder mig til at se projektet..

Gomme

Svaret d. 2015-02-15 14:18:50


Det kan du ha ret i.
Jeg har lige adskilt motoren idag.
Og jeg må indrømme at jeg lige havde glemt det med de tre hovedlejer...

Er der ikke også kun tre lejer på en 1000er?

D jessen

Svaret d. 2015-02-15 21:40:46


Jo, det er samme historie med de 3 hovedlejer i de andre A-serie motorer, men når det er sagt, så er der da set ladetryk på op til 1.4 bar eller mere :)..

Gomme

Svaret d. 2015-02-16 08:36:33


Hvordan ser det egentlig ud med syn, afgifter og turbo på vores gamle biler? Hvad skal der til før det kan godkendes?
Kunne da godt være fristet til tanken om en lille turbo på min special med en 1275ér og måske 0,8bar, - men kun hvis det er til at godkende og til at betale...

Jacob

Svaret d. 2015-02-16 22:54:23


Afgift op til 1275, bliver godkendt til 95 hk (det er min ihvertfald), typegodkendelse på en fabriks bygget mini med turbo (ERA), typegodkendelse på ens eget karosseri, rullefelts attest, alm registreringssyn, det var ihvertfald det, da min blev godkendt.
Min var så allerede en 1275, og hvor meget reglerne har ændret sig de sidste 8 år, ved jeg så ikke noget om :)

Mvh. Gomme

Gomme

Svaret d. 2015-02-17 13:42:30


Jeg har et turbosæt tilslag, jeg har kørt med 36PSI, alt i blokken er os lavet om men man kan uden problemer få det til at holde. hvor mange HK regner du med at ville lave.?

Turbo Mini

turbo mini

Svaret d. 2015-02-24 12:31:01


Når du laver tryk - så husk at hver gang du forstærker den svageste del - så er der en anden del der bliver det svageste led.

Hvad vil du helst skifte, toppakning, eller gearkasse? ;)

tb205gti

Svaret d. 2015-02-24 13:03:27


Jeg har hørt om en der kunne lave 243 hk.
Det var en t3 turbo på en trykkarburator og så havde han lavet lidt om i topstykket.
Var det måske i virkeligheden ikke dig turbo mini.
Jeg ringede til dig omkring jul.

Hilsen Dennis...

D jessen

Svaret d. 2015-02-25 22:41:44


Hvor finder man en typeattest på en original ERA Turbo?
Har forgæves prøvet at finde et nummer på den typeattest.

RonniK

Svaret d. 2015-05-04 11:16:41


Tilbage