Fjernelse af pladesamlinger og syn

2014-11-28 14:29:29

Hej Folkens.
Er der nogen der har erfaring med at lave og få godkendt/synet en bil uden pladesamlingerne.
Jeg er ved at opstarte et Clubman projekt.
Var i den lokale A+ synshal den anden dag for at få lidt råd til hvordan tingene skal laves for at det kan synes. De vidste ikke ret meget om noget som helst.
De kunne ikke engang fortælle mig hvad der skal til for at få den synet med 1275 og skiver (ikke org. 1275GT skiver men nogle 4-kaliber fra KAD af lidt ældre dato med ventilerede skiver)
Hvis de skulle syne den bil jeg gerne ville ende op med skulle de endda have dokumentation på at mine HILO's er godkendt til bilen.

RonniK

Motor og skiver kræver en kopi af en typegodkendelse eller evt nr plade på een der er godkendt.. Plus du skal betale afgidft..

På min ene mini er samlinger fjernet, og det har de ikke sagt noget til ved syn.. Det er lavet rigtig flot..

Karsten

KarstenK

Svaret d. 2014-11-28 16:31:17


De 4 "pladesamlinger" er lavet fordi bilen så kunne svejses sammen med ufaglært arbejdskraft. Det blev den aldrig, fordi fagforeningerne protesterede.

De er altså ikke lavet for at give styrke!

På en Minisprint er samlingerne fjernet.

Med andre ord, de kan fjernes (hvis du ellers svejser bilen ordentligt sammen).

Boman

Svaret d. 2014-11-28 17:39:06


Du kan fjerne samlingerne, men det kan umiddelbart ikke synes. Såfremt du vender samlingerne så de vender indad kan det umiddelbart synes. Synsviksomheden/trafikstyrelsen er ligeglade med engelsk fagforeningspolitik.

4 stemblede kalibre er en konstruktiv ændring. Det kræver dokumentation. Standard Metro Turbo kan godkendes.

Hi-lo er en konstruktiv ændring. Det kræver dokumentation. Jeg har dokumentation for dette. Der kan jeg hjælpe lidt.

Om du vil køre rundt med ikke godkendte konstruktive ændringer eller ej er op til dig. De fleste mini-folk har nok været fristet til at bøje reglerne lidt. Du skal ikke være bange for syn og told. Du bør dog være bange for forsikringsselskaberne hvis du kører galt. De vil muligvis gøre regress mod dig, hvis bilen er ulovligt konstruktivt ændret. engang var loftet 10 000 000 kr. I dag er der ingen loft.

mvh
Minithirty

mini thirty

Svaret d. 2014-11-29 21:09:42


Fik at vide at de KAD bremser jeg har er fra en Metro Turbo, men ved ikke om det passer.
Ville man ikke kunne få en bil godkendt uden pladesamlingerne hvis der er andre der er synet med det.
Har set en på bilgalleri der skriver bilen er synet med konstruktive ændringer hvor pladesamlingerne er væk.

Minithirty. Er det dokumentation du har på HILO's noget du evt kan sende?

RonniK

Svaret d. 2014-11-30 17:58:25


Min er osse synet med konstruktive ændringer, og det er skrevet på regattest..

KarstenK

Svaret d. 2014-12-01 17:05:26


Er der ikke beskrevet andet. Evt. hvordan eller en eller anden form for godkendelse?
Er det dig selv der har fået det lavet og synet?

RonniK

Svaret d. 2014-12-01 20:24:29


Købt med fjernede samlinger men før synet med det. Jeg har synet den denne gang..

Har brev fra skat at der er givet ok til skivebremser i for. Mon ikke det bare er dem der er ment med konstruktive ændringer

KarstenK

Svaret d. 2014-12-02 20:12:53


Tilbage