2014-09-25 21:37:03
Hej
Jeg har i et anfald af overmod fået den ide at jeg vil installere megasuirt motorstyring i min mini (78')
Jeg har en indsprøjtningemotor, incl styring, men styringen er for låst i mulighederne. (og stor og grim)
Jeg har læst om megasquirt, og umiddelbart har det den rette anarkist ånd, hvor alt er muligt.
Desværre siges det at man ikke kan syne en bil i dk med programmerbar motorstyring.
Som jeg ser det er det vel bedre end hvis jeg sætter karburator på, det giver da mindre forurening...
Er der nogen som har erfaring de vil dele af?
på forhånd tak
mvh
Bo
Du skal snakke med de her folk på dette forum de ved noget om megasquirt. http://www.powerforum.dk/viewforum.php?f=7&sid=162be9ea0f8d4caf4be5e07d8f65846c
skrotspeed
Svaret d. 2014-09-26 07:51:25
på en mini fra ´78 skulle det ikke være noget problem at syne.
Principielt er der ikke et problem i at have programmerbar tænding/motorstyring. Den skal bare være justeret til originale data på biler efter 01.10.1984.
Før 01.10.1984 = frit slag.
Kører selv med Megajolt. Det bedste jeg nogensinde har gjort.
mini thirty
Svaret d. 2014-09-26 17:50:55
MS er ganske udemærket - men største problem er at få den til at styre diameserportene korrekt - uden at en cylinder render magert. Der er custom firmwares til det, men jeg ved ikke hvor gode de er.
Hvor meget erfaring har du med motorstyringer? Det er ikke bare plug'n'play og så spilelr det. Du skal vide hvad du gør og hvorfor.
tb205gti
Svaret d. 2014-09-30 10:10:38
JEg har ikke en bjælde forstand på det. ;)
Regner helt afgjort med at skrue det på, og så få bilen transporteret hen til en klog mand.
Jeg overvejer at finde en MPI manifold, men jeg kan forestille mig at der stadigvæk skal pusles lidt.
Sådan når vi kikker rigtigt langt ud i tiden, så kunne en "Twin Kam" (BMW top) løsning være skæg
/Bo
Bonjacobsen
Svaret d. 2014-10-01 21:42:11
Megasquirt er ikke plug and play. Boksen skal bygges til de følere som du vil anvende, og tændingstypen skal der også tages højde for. Find en klog mand og snak det godt igennem. Resultatet vil blive meget godt, hvis du gør det rigtigt. Men der er lidt arbejde med ledningsnet, relæopsætning, mv. Og ja jeg er i fuld gang med at bygge det på en 16-ventiler...(BMW) top. / Henrik
PS: kig på systemet host specialist company http://www.twinkam.co.uk/shop/article_SC252/A-Series-5-Port-%27Drive-By-Wire%27-Management-Kit.html?sessid=gfn6Z4KkTptrMUE8FZgaxFkaovNvcBBUgaIzpa2nra0cuEC1C3JLFaCtSZHuuajR&shop_param=cid%3D16%26aid%3DSC252%26 det er et godt alternativ, og lige til at have med at gøre...
motorglad
Svaret d. 2014-10-01 23:08:50
Min er monteret op med en DTA S40 boks, istedet for den originale Rover mems ecu, men krævede også ombygning af ledningsnet, + ny tomgangsmotor.
motor er en MPI med turbo.
Gomme
Gomme
Svaret d. 2014-10-05 18:08:08