2014-08-14 21:13:00
Hjælp
Er lige ved at smide 5 liter benzin i bilen og lade den brænde
Hvordan justerer man koblingen ? kan slet ikke få den i gear
Vil jo i drive in bio i morgen
Hej.
Da jeg havde problemer brugte jeg denne fremgangsmåde
Den hjalp. Min skar tænder når jeg prøvede at sætte den i gear
http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/224674-pre-verto-clutch-adjustment/
Hilsen thomas
Teske
Svaret d. 2014-08-14 21:43:37
Rimg evt i morgen efter kl. 10 hvis du ikke har løst problemet
Hilsen
Peter
25841240
Peter M
Svaret d. 2014-08-14 22:19:48
Kan det ikke passe at når man har fået en ny kobling i skal den justeres når den har kørt nogle kilometer? Bremseklodser er jo selvjusterende mht slitage. Det er en kobling vel ikke vel? Min søn har fået ny kobling i og efter ca. 500 km skal pedalen heeelt i bund for at koble ud.
Bertels
Svaret d. 2014-08-14 22:43:57
Min kørte ca 50-100 km efter den havde fået ny kobling i, og så lige pludselig kunne jeg ikke koble ud, før end jeg justerede den igen
Teske
Svaret d. 2014-08-15 08:51:24
Så fik vi den justeret. Der var så luft i systemet. Alt virkede i 10 minutter. Så kom der luft igen..... Hm hvor kommer det pludselig ind?
Bertels
Svaret d. 2014-08-18 10:27:13
Det kan meget nemt være slavecylinderen. Når der komme ny kobling på, skal den til at virke længere ude i selve boringen. Der kan være lidt rust.
Byt til nyt er vist bedste forslag ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 2014-08-18 11:03:37
Kommer der luft i slavecylinderen, er det gummistemplerne i hovedcylinderen der er slidt.
Nyt reparationssæt, og lav slavecylinderen samtidig, så har du noget der virker.
De 2 sæt koster max. 150 ialt.
Peter
Peter M
Svaret d. 2014-08-18 12:31:59
Tusind tak for rådene. Synes Carstens forslag er rigtigt godt. Det vil jeg gøre. Så vil jeg bagefter Bruge Peter løsning når jeg nu er i gang. Så ved man da hvor man er!! Her skulle være en Smiley;Tak!!
Bertels
Svaret d. 2014-08-18 13:42:46
Lad os høre når du har rettet fejlen, hvem der har ret. Niels
skrotspeed
Svaret d. 2014-08-18 19:01:56
Ja gerne. Nu skal vi lige have afmonteret det hele så vi kan få bestilt de rigtige rep.sæt. Så får det hele en tur. Også slangen. Det er planen ihvertfald.
Bertels
Svaret d. 2014-08-18 21:45:33
Det er en cooper fra 93. Så vi har næsten fået splitten ud på hovedcylinderen. Havde glemt HVOR lidt plads der er!!! Slavecylinderen er løsnet. Så skal man prøve at få den lille slange frigjort. Det motorrum er helt umuligt. Både med kabler og en bremseforstærker der er alt for stor i det lille motorrum. Men den lille stang slavecylinder skubber på var faktisk lidt fugtig ude i spidsen hvor den møder cylinder.... Så.... deeet.....
Bertels
Svaret d. 2014-08-19 21:35:20
Du kan godt skrue selve hovedcylinderen fra forstærkeren, og trække den til side. Det klarer rørene fint.
Men der er en grund til at det kaldes en Mini ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 2014-08-20 13:46:49
ENDELIG. Vi fik afmonteret slavecylinderen med slange. Hvor er der bare ingen plads. Man skal være dværg og slangemenneske og samtidig have små hænder. Vi er ingen af delene!! Men den var ret fugtig inde bag gummipakningen. Så det hedder en ny slavecyllinder med ny slange. Hovedcyllinderen får en chanche.
Den bestiller vi idag.
Bertels
Svaret d. 2014-08-21 09:40:48
Det er rigtigt hvad Peter M skriver, luft kommer fra hovedcylinderen. Hvis slavecylinderen er utæt, løber vædsken bare ud (indtil hovedcylinderen er tom).
Har du tjekkket at koblingsarmen ikke er bukket (det er de rigtigt tit), Hvis stopjusteringen er for langt inde, og man træder koblingen i bund, bukker man armen.
Det er let at tjekke. Når slavecylinderen er afmonteret, trækker man koblingsarmen så langt ud som man kan. Så skal enden af "pinden" der går ind i slavecylinderen, mindst tangere en limie gennem de to bolthuller (til slavecylinderen). Hvis den er længere ude, kan man bukke den tilbage i en skruestikvha. et et passende forlængerrør.
Man kan roligt fjerne møtrikkerne til stoppet (Austin Maxi her dem fx. ikke), så bukker armen ikke mere.
Jeg har kørt uden i mange år.
Boman
Svaret d. 2014-08-21 18:41:48
Nå. Så kører det. Vil stadig godt beklage mig over manglende plads. Jeg tror ikke det var luft der var problemet. Det var den med slavecylinderen der skulle arbejde på en ny måde. Det magtede den ikke, og så tømte den stille og roligt systemet. Så kom der luft!!!
Men nu kom der ny slavecylinder og ny slange med nye kobberskiver. Er pænt stolt af resultatet. Det kører. Har pumpet vildt og hemningsløst for at fremprovokere utætheder. Det virker tæt altsammen. Så vi er glade igen. Her skulle være tre smiley'er
Bertels
Svaret d. 2014-08-24 15:54:14
Smukt. Endnu en tilfreds Miniejer :-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 2014-08-24 16:11:22
Super.
skrotspeed
Svaret d. 2014-08-24 16:17:23
Tak for jeres interesse og deltagelse. Fedt sted det her Minispeed!!
Bertels
Svaret d. 2014-08-25 10:35:05