Bremser

2014-08-03 23:13:06

Hej igen ms

Jeg forsøger at få mine bremser til at virke optimalt igen efter stilstand. Har renset alt af, men jeg skal pumpe tryk på pedalen et par gange før der sker noget. Den smider ikke væske, og er udluftet grundigt. Hvis jeg slipper pedalen, venter 5 sekunder og trykker igen er der ingen tryk på og den skal pumpes igen. Hvad kan det være ?

Heissel

Det tyder på, at bremserne trænger til at blive justeret.
Der er jo desværre ikke automatisk justering på disse biler.
Hvis du trækker håndbremsen og pumper tryk på,
så bliver pedalen som regel noget bedre.
Petr

Peter M

Svaret d. 2014-08-04 09:34:03


Hvis jeg hiver håndbremsen skal den stadig pumpes før det virker. Det er bedre end hvis jeg ikke har håndbremsen trukket, men første gang jeg træder pedalen ned sker der stadig intet

Heissel

Svaret d. 2014-08-04 10:49:00


Det lyder som om de trænger til at blive justeret:-)

Boman

Svaret d. 2014-08-04 11:07:43


Og hvis den har stået længe, kan justerskruerne sagtens være rustet fast.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-08-04 13:17:43


Jeg hev venstre skål af, og stemplet sad groet fast. Nu kan jeg så bare ikke få noget olie ud til venstre side. Kan ikke pumpe tryk på. Kan sagtens lufte højre bremse ud, men lige meget hvor mange gange jeg gør det ved den venstre, sker der intet.

Heissel

Svaret d. 2014-08-05 01:27:22


Du mener baghjul ikke?
Hvis stemplerne er groet fast, er der kun en vej. Ny cylinder.
Af og til kan et stempel godt vrikkes løs, men det lækker som regel bagefter.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-08-05 10:20:20


Jeg fik det nemlig vrikkes løst. Men problemet er, at jeg ikke kan se om det lækker, da jeg ikke kan få olien derud igen ? :/

Heissel

Svaret d. 2014-08-05 10:53:04


Heller ikke hvis du løsner røret til cylinderen?
For hvis der slet ikke kommer væske frem, er der noget andet galt.
Har du haft udluftningsskruen helt ude? Hullet i skruen kan gro til.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-08-05 11:35:42


Hej.
Hvis der er noget i bagbremsen som er groet fast. Så har den jo stået et stykke tid :-)

Jeg tror du vil spare dig selv for mange problemer og grå hår i hovedet at købe nye cylindere og skille der hele ad. Smøre det og samle igen. Incl udluftnkngsskruer osv.

Så er man sikkert på at det ikke er der problemet ligger.

Det er ikke så stor en opgave med bagbremserne.

Jeg prøvede selv kun at ordne noget. Og det måtte jeg aligevel lave om igen

Hilsen thomas

Teske

Svaret d. 2014-08-05 17:46:57


Jeg har haft alt skilt ad. Den har stået stille inde i et et år. Begge bagcylindre sad fast. Så jeg køber nogle nye i stedet og får det til at spille. De gamle er intet værd mere (: tak for hjælpen folkens

Heissel

Svaret d. 2014-08-05 22:54:37


Jeg er dog stadig lidt i tvivl om hovedcylinderen kan være i stykker,, kan høre væsken sprøjte derinde, som om der løber baglæns eller ved siden af. Kunne det måske forklare problemet med at den skal pumpes hver gang, uanset hvor meget jeg strammer bakkerne op?

Heissel

Svaret d. 2014-08-06 01:30:22


Det kan nemt tænkes, at pakningerne er "vendt" om, så får du lige præcis de symptomer. Nogle gange kan de svuppe tilbage igen. Men jeg tvivler på, at det er nogen varig løsning.
Heldigvis kan man jo få rep.sæt til de fleste typer hovedcylindre.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-08-06 05:38:33


Ja det tænkete jeg sku nok. Jeg synes bare kun jeg kan finde rep sæt til 2 kreds cylinderen. Men har ikke ringet til AAkm, de har det sikkert (:

Svaret d. 2014-08-06 17:39:39


Tilbage