På den igen :)

2014-07-10 22:32:08

Når min temperatur på "Røde Rita" er på plads melder næste problem sig.

Jeg har i lang tid kunne fornemme en "skurende" fornemmelse i hele bilen når jeg har kørt i den.. Men tænkte "det er jo en mini" og som sådan har der ikke været noget.. Jeg har så renorveret bremser (tromler på alle 4 hjul) med nye hjulcylindre, bakker og tromler. Justeret det op så den bremser lige... Efter at have kørt nogle dage med de nye bremser er den så småt begyndt at ryste og skramle ret voldsomt i bremsepedal, rat og stort set hele bilen når jeg bremser, den kan engang imellem også godt finde på at komme med et klonk når man bremser :/

Den forrige ejer har skiftet styre- og bærekugler da den blev synet sidst for halvandet år siden.

Jeg har haft tromlerne af og tjekket at alt var som det skulle være inde bagved og det var det...

I dag løftede jeg så bilen op og gik, igen, alt efter for slør og ting der sad løst. Måtte spænde støddæmperne fast da jeg lige have overtaget det pragtfulde køretøj, møtrikkerne kunne skrues til med løs hånd:/ Styre- og bærekugler ser rigtig fine ud og der er ikke slør i dem, men når man sætter hjulet på igen er der MASSER af slør til alle sider :(

Har prøvet at spænde lejet op i den ene side men synes ikke rigtig det gav noget..

Rebound gummi´et ser ikke nyt så det skal under alle omstændigheder skiftes....

Kan problemet være nogle meget trætte hjullejer eller er vi ude i, at skal jeg i gang med en gennemgribende renorvering af hele undervognen, forbro-ophæng osv?


/Jesper

minimania

ja mit bud er skift de hjul lejer og se om det hjælper. husk og checke tandstangen i hver ende under gummi manchetten er der også et "kugle" led det kan nemt blive slidt. så ryster den også især under nedbremsning. nyd varmen ;-) mvh. Ulrik

Svaret d. 2014-07-11 11:54:52


Tilbage