Meget sort røg og uøkonomisk

2014-06-22 13:06:00

Hej! Efter jeg har renoveret min Rover Mini SPI er den blevet MEGET uøkonomisk (7-8 km l er mit bud). Man kan ligefrem mærke den spytter benzin ud af udstødningen. Inden renovering kørte den super godt, og økonomisk. I forbindelse med renovering har jeg ikke lavet noget ved motor der burde kunne forsage dette. Jeg har haft motoren ude og skiftet følgende: forrør, tændrør, tændkabler, køler plus det løse. Har haft tændingspistol på, og den står umiddelbart okay i strømfordeleren. Mit sidste bud skulle være en føler, men ved ikke om i har nogle bud? På forhånd tak!

Thilemann

Umiddelbart er mit bedste bud at finde et værksted, der kan udlæse eventuelle fejlkoder.
Rover var jo så smarte ikke at udstyre den med en advarselslampe for motorfejl. Noget som alle moderne biler jo har......
Jeg har været udsat for en Spi, der absolut ikke kunne gå tomgang, og havde præcis samme symptomer. Af en eller anden mig ukendt årsag, hjalp det med nye tændrør.
Den stod også og oste sort ud af udstødningen.
Men ellers tror jeg du er inde på noget af det rigtige med en føler.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-06-22 13:18:13


Hej Carsten. Man kan vel ikke udlæse fejlkoder på en fra 11/1993? Er det ikke først senere der kom eobd stik? Forresten, så er jeg meget i tvivl om hvordan vacumslangerne fra indsugningen skal sidde. Hvor kan jeg lige finde ud af det :) ?

Thilemann

Svaret d. 2014-06-22 20:12:05


De gamle Spi´er kan godt udlæses. Jeg er ikke rigtigt inde i hvad der skal til. Men lade sig gøre kan det.
Tror nok der var et sted, ihvertfald i Århus. Muligvis et Bosch værksted kan.
Hvad de slanger angår, mon ikke der er en behjælpelig Spi ejer, der evt. kan lægge bil til et lille kig.
Kan du bruge et billede af et motorrum fra en manual?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-06-22 21:54:12


Hej igen. Med hjælp fra Heine fra mgcenter fik vi styr på vacumslangerne, og den spinder nu som en mis!

Thilemann

Svaret d. 2014-06-24 21:11:22


Tilbage