olie i indsugningsmanifold

2014-06-02 22:18:18

hej jeg har en 1275 motor der ryger helt vildt, og der er olie i indsugningsmanifolden, hvis man tager den af ved topstykket så ligger der en lille pøl ved hver hul....!!!
jeg har prøvet at:

tage slangen af fra sug til underkompression.

tage slangen af til vakuum forstærkeren.

hælde olie på motoren mens den var varm og hælde til så ventildækslet var helt fyld op, for at se om der kom olie ud ved indsugningskanalerne hvis der var en lille revne fra hullerne hvor løftestængerne går og samtidig se til ventilerne om der kom noget ned der.

ventilstyr er skiftet og paraplyerne og har suget vakuum på indsugningerne mens der var olie i ventildækslet

skiftet topstykke ud med et gammel brugt som resulteret i mere røg, nok grundet ventil styrene var slidte på det.

trykket ventil styrene ned til den rigtige højde..

det eneste vi sådan er kommet ind på det kan være er at det må være noget med stempel ringene eller olie skraberne der er vendt forkert eller noget.. der er jo selvfølgelig også olie oven på stemplerne... men kan det mon være det eller har i nogen forslag...

motoren starter og går ellers meget godt, så det er noget træls...!!!

mvh Rasmus

mayfair91

Hej,
Her selv oplevet tilsvarende, i mit tilfælde var det slidte stempler, ringe og cylindervægge. Efter en op boring, nye stempler og ringe (totalrenovering) køre den som en drøm igen.
Surt (dyrt) men i mit tilfælde var det det der skulle til.
Jeg forsøgte mig også med ventilstyr, vacum slange o.s.v. kun med det resultat at man bliver totalt forvirret, måske en kompressionstest kunne give en ide om tilstanden.
Mvh/Per L.

labori

Svaret d. 2014-06-03 09:31:30


Tyder på defekte / opslidte stempelringe.
Du skriver i din profil, at motoren er hovedrepareret ! !
Har du monteret nye stempelringe (evt. I dårlig kvalitet)
Eller har du ikke fået honet blokken, så dur den reparation ikke.
Kan hjælpe med kvalitets stempelringe.
Peter M

Peter M

Svaret d. 2014-06-03 09:31:52


jeg tror desvære også du har færdige ringe...
Har haft det samme, gammel motor, nyt tæt topstykke, og puf, sugede den bare en masse olie op af siderne og osede ud over det hele!
honing og nye ringe... så holdt det op..

julianfalck

Svaret d. 2014-06-03 10:31:29


hej - Peter det er Moke motoren jeg har gået igennem efter at den havde stået i garage i mange år, det var en min far en gang havde fået sammen med en anden motor og han kunne kun huske at der var noget med den ene af dem... noget med at den havde brugt 0.5l olie efter 100km og så havde nogen renoveret den og så brugte den 1.0l pr. 50 km. eller noget så den var taget ud og sat til side.. og da jeg så tog den fra hinanden så var 1.st plejlleje banket fuldstændig ud og op langs siderne på plejlstangen... så vi troede at det måtte være derfor at motoren var taget ud og det måtte være den anden motor der brugte olie...
nå men jeg har snart taget motoren ud så må den skilles af igen og se på stempel ringene bare træls.. men sådan er det jo og man lære noget nyt ;o)

mvh. Rasmus

mayfair91

Svaret d. 2014-06-03 10:40:49


Tilbage