emsig synsmand

2014-05-28 17:30:58

hej folkens , jeg har et lille problem med min synsmand, han mener jeg skal fremskaffe en form for dokumentation på at min bil ka holde til de "75"hk som den har fået efter påmontering af et twincam topstykke, jeg har en rullefeldt attest der siger ca.75 hk, og har også vist ham det afsnit i detailforeskrifter for motorkøretøjer der omhandler tuning, hvor der sort på hvidt står at "almindelig" tuning af motoren ikke er omfattet af 20% reglen,og heller ikke afgiftsberetiget , så længe der er tale om orig.motor.....endvidere har jeg vist ham det afsnit hvor der står at , motoren som komponent er at betragte som blok,krumtap,plejlstænger og stempler.....alle andre komponenter er påmonterede dele, eks. starter,vandpumpe,bundkar og også topstykket m.fl.....(jeg har derfor faktisk ikke som sådan tunet, men derimod udskiftet en påmonteret del ).han mener at jeg er ude af mit problem hvis jeg fremskaffer en eller anden attest på at bilen kan klare de ovennævnte hk........har nogen noget der ligner dette, og kunne jeg evt. få en kopi?

johnny b

Mini cooper S'en fra 1990'erne, var der ikke nogen af dem der havde over 75 heste? De må vel være typegodkendte i DK??? ERA'en har da også over de 75.

Swish

Svaret d. 2014-05-28 20:10:08


Eraen kan man nok ikke bruge da der er produkseret for få.
Men en ganske almindelig mini fra 90'erne kan vel bruges den har vel 90 hk eller sådan noget....

D jessen

Svaret d. 2014-05-29 17:23:42


Hej johnny

Ved godt du bor langt væk fra rønnede bilsyn. Men prøv evt at ringe til dem og tal med morten om det. Han ved alt om minier og har alle godkendelser liggende. Så ham vil måske kunne sige om det kan lade sig gøre eller ej

Det er ham som holder haslevs mascot klub 96's mini træf i faxe lade plads

Hilsen thomas

Teske

Svaret d. 2014-05-30 10:16:43


Hej det må være Michael du henviser til. Kan kun anbefale at tage turen. Hvis han ikke har de oplysninger så ved han hvor de kan skaffes fra. Ellers har jeg de papir der skal bruges. Der er mulighed for at få synet minien om fredagen som træffet starter. Allan

austin7

Svaret d. 2014-05-30 11:08:06


Lad mig gætte. Det er vel ikke en Lewandowski eller et lignende navn. :-)
Jeg har dokumentation for at Mini Cooper S Mk 3 er født med 79 hk. Du kan få en kopi.
ring 2092 3018 hvis det kniber.

mvh
Tom

mini thirty

Svaret d. 2014-05-30 12:18:31


tak for hjælpen folkens, jeg har fået det der skal bruges til syn, nu skulle der ikke være nogen problemer med det fremover

johnny b

Svaret d. 2014-05-30 16:31:58


Minien fra 90ér har vel ikke mere end 63 HK

KarstenK

Svaret d. 2014-06-01 10:16:10


Tilbage