Elektrisk benzin pumpe

2014-05-27 14:05:32

Hej

Jeg har en 1275 med en HIF 44.

Hvis jeg skulle købe en elektrisk bemzinpumpe - hvilken skal det så være, og der skal også være en pressure regulator - hvilken skal det være

Hilsen Thomas

Teske

Du behøvs` ingen regulator. De fleste af de brugbare pumper leverer lavt nok tryk.
Medmindre det er voldsom ræs ;-)
Biltema har diverse pumper, også en der ligner den gamle SU pumpe, så vidt jeg lige husker.
Lavt tryk, stor kapacitet er vist de gyldne ord ;-)
Minispares har en erstatningspumpe for den gamle type, og den er moderne med transistor und alles, i modsætning til den gamle type med platiner.
Ifølge ham den kloge (Vizard) kan den mekaniske pumpe forsyne 90-95 heste.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-27 14:28:34


Tak Carsten

Er heller ikke sikker på jeg skifter fra makanisk endnu. Sidder bare og læser om alle de fejl der kan skyldes at min bil satte ud forleden (skete under en acceleration), så der er bare til undersøgelse. Men de fleste skriver dog man skal have en regulator ?

tror dog min fejl var noget elektrisk på tændspolen - der er nogen som har haft det samme som mig, og det kan være en ledning der sidder lidt dårligt, så det skal jeg have set på.

Thomas

Teske

Svaret d. 2014-05-27 14:44:09


Jeg ville også umiddelbart gætte på noget med tænding, men da du skrev, at den løb over, så kom jeg lidt på glat is;-)
2-3 psi pumpetryk er vist fint nok til SU´en.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-27 15:18:11


Jeg tro kun den løb over fordi den trillede er godt stykke hvor motoren var død jeg prøvede at få den igang med speeder osv. Men den pumpede jo stadig benzin

Det var heller ikke meget men en lille smule

Jeg skal vist ud og se på ledninger

Teske

Svaret d. 2014-05-27 21:19:21


Et godt argument for at skifte til elektrisk pumpe er at du kan få benzinslangerne langt væk fra udstødningsmanifolden.. :)

tb205gti

Svaret d. 2014-05-28 08:51:25


Ja. Jeg vil rigtig gerne have dem væk fra manifolden

Teske

Svaret d. 2014-05-28 16:18:27


Hej Thomas

Du skal da være velkommen til at komme og låne min tændspole og se om det ville afhjælpe problemet, jef får vist ikke brug for den i år alligevel:(

MI

Svaret d. 2014-05-28 21:01:02


Fandt faktisk en dårlig forbindelse på tændspolen.

Den var meget løs og kunne køres frem og tilbage inde i klemmen der sad på sikringen.

Så nu kører den. Var ude i går og der var ingen problemer.

Håber det bedste
Thomas

Teske

Svaret d. 2014-05-30 10:19:26


Tilbage