Svær at få i bakgear

2014-05-26 11:13:52

Kære alle!
Jeg har i forbindelse med udskiftningen af baklyskontakten haft gearskiftet løsnet fra karossen henne ved gearstangen. Desværre glemte jeg at understøtte, og skiftet hang derfor et kort øjeblik i stængerne. Jeg forsøgte hurtigt at understøtte, men efter jeg har samlet det hele igen, er der alligevel sket det, at det nu næsten er umuligt at få den i bakgear. Jeg skal virkeligt tvinge den. Det kan da ikke være godt for gearskiftet, som i øvrigt før gik let helt uden problemer, og så er det jo også irriterende at skulle bøvle så meget med at få den i bakgear. Er det justering (og i givet fald hvor kan jeg justere) eller er der gået noget i stykker? Jeg kan ikke se hverken fejl eller brud.
Har I et bud på, hvad der kan være galt?
Mvh. Ulrik i Vejle

Ulrik

Prøv at tage gearskiftet helt af, henne ved gearkassen. Bank rørstiften ud, plus bolten, der holder den øverste stang.
Jeg ved godt, at den skal i bakgear, for at man kan komme til stiften, men alligevel ;-)
Så prøv om du kan få den i bakgear ved hjælp af en tang. Det skal kunne lade sig gøre ganske nemt, da der ikke er en lås til bakgearet i selve gearkassen.
Så kan du i det mindste udelukke, at der er noget galt med selve skifteakslen, der går ind i gearkassen.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-26 11:24:19


Øv... det er jeg ked af at høre... hvis du er uheldig at det er pinden der er blevet en lille bitte smule skæv er det et pænt stort stykke arbejde.
Tolerencen i det guide rør den går i er forsvindende lille... :-/ har prøvet det...

julianfalck

Svaret d. 2014-05-26 12:49:07


Tilbage