Udsættere

2014-05-25 18:50:07

Hej.
Min mini har fået nykker. Når den bliver varm (normal temp.), kan den finde på at komme med udsættere, der lyder som om man tager tændingen et splitsekund.
Hvis jeg så parkerer og skal starte igen, skaber den sig med en masse udsættere magen til dem tidligere. Hvis jeg gasser op med koblingen trådt ud er der intet i vejen,
men når jeg så kobler til igen og den skal trække, skaber den sig igen :-/
Er der nogle bud om det er brændstof eller tænding jeg skal fejlfinde på.
Når den er kold er der intet galt!!!
MVH Knud

mini/senior

Tændrør eller kablerne.
Hvis du kører med platiner, kan kondensatoren også skabe sig, når den bliver varm.
Og sådan kan man gætte videre ;-)
Mvh. Carsten

jelshøj

Svaret d. 2014-05-25 20:28:58


OK. Jeg søger videre, men i gamle dage havde jeg en Volvo 145 med Stromberg karburator, og den skabte sig på samme måde hvor den skød og skabte sig, og der var problemet karburatoren!!!
Minien kører med 2 stk. HS 4 karburatorer med koniske KN filtre., og der er nyt benzinfilter på. Der er ingen kondensator på og ingen platiner, og kablerne er silikonekabler så det sidste er vel tændrørene eller måske tændspolen?????

MVH Knud

mini/senior

Svaret d. 2014-05-25 20:50:05


Det kan absolut godt være tændspolen. Godt tænkt ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-25 21:10:34


Hej Knud

Lyder lidt ligesom mit problem. Hvis du finder fejlen, er jeg meget interreseret i hvad det var

Mvh

Thomas

Teske

Svaret d. 2014-05-26 10:41:49


Hej Thomas.
Det er bare ok. Jeg kæmper det bedste jeg har lært :-o.

Mvh Knud

mini/senior

Svaret d. 2014-05-26 19:47:37


Jeg har prøvet det samme. Kabelskoene ved sikringsboksen, havde jeg ikke monteret ordentligt. Strømmen til tændspolen kunne derfor forsvinde i korte øjeblikke. En loddekolbe og noget krymp, så kørte den fint igen.

jenskbh

Svaret d. 2014-05-27 07:52:20


Hejsa.
Nu tror jeg nok problemet er løst. Det var ledningen ved kabelskoen på + polen på tændspolen, der var synderen. Den var næsten knækket et lille stykke oppe af ledningen og da jeg flåede tændspolen, og de andre komponenter fra hinanden for at starte fra en ende af, faldt kabelskoen af med 5 mm ledning hængende. Ny ledning plus afrensning af alle forbindelser samt industrivaseline til at forsegle det med og den kører som en ny igen ;-)).

MVH Knud

mini/senior

Svaret d. 2014-05-27 16:49:40


Tilbage