Mærkeligt motorstop

2014-05-25 10:46:28

Ved ikke om i kan hjælpe mig men prøv at høre her.

Var ude at køre i fredags da det var varmt. Motoren blev varm. Lige under stregen mellem 90 og 140 grader. Er det ok.

Så midt i en overhaling kunne den ikke rigtig tage gassen. Og til sidst gik den i stå. Karburatoren flød over. Kunne nogle gange starte men døde med det samme.

Tog den hjem og skilte karburatoren og satte den på igen. Fandt ikke noget galt. Nu virker alt igen. Har dog ikke kørt den varm. Også checket alle ledninger der ser ud til at være ok.

Kan det være snavs i karburatoren. Eller hvad tror i

Teske

Damplomme i benzinslangen, evt. røret?
Hvis du har metalrør til karburatoren, siddende bag udstødningsmanifolden, ku` det måske give problemer, hvis der er meget varmt.
Men det er sgu et gæt ;-)
Urenes gradskala kan man ikke altid stole på, 90 grader er ok, men ellers......................
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-25 14:08:36


jeg har tit måtte køre med fuld varme i kabinen for at holde den kølig på varme dage..
Men du kunne prøve med noget thermobandage på udstødningen manifoldet.. det sænker temperaturen i motorummet ret meget. Plus det skulle gi' bedre flow ud i potterne... ved nu ikke om det passer.. men jeg kan ihvertfald godt røre ved mit manifold efter en køretur.. så det virker. :-)

julianfalck

Svaret d. 2014-05-25 15:05:39


Har også hørt om det bandage andre steder - hvor får man det henne.

Skal lige siges at dagen før kørte jeg 70 km i et træk, hvor den blev varmere end den dag den satte ud,

Carsten ?: Kan der komme en damplomme i benzin røret sådan lige pludseligt ?

Teske

Svaret d. 2014-05-26 10:08:16


Godt spørgsmål.....
Kloge folk påstår vist, at man roligt kan udskifte røret med slange, det har vel noget at gøre med metalrørets evne til lettere at optage varme fra manifolden.
Men jeg gætter bare ;-)
Havde den bare ikke løbet over, ville jeg have gættet på noget tændrør/spole, i den retning.
Nogen afdækker også svømmerhuset med foliebakker af alu.
Men om der stadig er et problem med svømmeren, mere skidt eller sådan, det var jo det letteste at tro.
Men du har jo renset indtil flere gange.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-26 10:31:19


Jeg glemte faktisk at checke 100 % om der var noget skidt i den, Det er jeg mest tilbøjeligt til at tro, svømmeren har det fint, men måske bare en lille smule skidt der sad det forkerte stred.

Kobber røret går kun lige op over rammen, så går der benzinslange fra røret til benzinpumpen (ja - jeg kører med en mekanisk :-))
og benzinslange fra pumpe til karburator, med benzinfilter på - så det er lidt mærkeligt.

Det skete også lige efter en kraftig acceleration i 3 gear.

Jeg tror faktisk den løb over fordi den trillede men den langsom døede ud, og jeg prøvede speederen, og den bare ikke tændte gassen.

Har trykket på alle tændrør, og sat alle ledninger ordentligt. Så det kan være en som bare sad en millimeter forkert.

Jeg må køre nogle ture, og se om det sker igen

Vi tales, tak for hjælpen
hilsen
Thomas

Teske

Svaret d. 2014-05-26 10:38:24


Tilbage