Koblingen Driller

2014-05-24 09:25:39

Halløj med jer.
Er nærmest ved at gå ud af mit gode skind:-)
Jeg har haft motoren ude for at renovere/tune den.
Samtidig satte jeg en ny kobling i (pre verto) men nu glider den helt vildt.
Svinghjulet er blevet afdrejet men kun på ydersiden (dog ikke der hvor bellevillefjederen sidder) så det skulle ikke have noget at sige.
igår/nat prøvede jeg at sætte 2 bellevillefjedre på svinghjulet, da jeg tænkte det ville hjælpe, når den jo er tunet.
Men ak og ve. Det hjalp da en smule, men den glider stadig. Koblingspunktet sidder stadig højt.
Hvad er det jeg gør forkert? jeg har fulgt splittegningen i Haynes og den HAR fået ny pakdåse ved krumtappen.
Hvad er det jeg overser?

Hilsen Dennis Jessen

D jessen

De tre "drive strap" fjedre, der holder bagpladen samlet med koblingen, skal have en afstandsbøsning under boltene, hvor de er skruet i svinghjulet, for at kompensere for det afdrejede materiale.
Måske det er der problemet ligger.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-24 10:32:17


Det stod jeg også og spekulerede over da jeg havde fjederskålen ude, men jeg blev enig med mig selv om at det ikke kunne være det.

Tak for det Carsten, det prøver jeg:-)

D jessen

Svaret d. 2014-05-24 11:18:22


Selv tak :-)
Når svinghjulet og bagpladen er monteret, og selve trykfjederen er sat på, skal de 3 drive straps sidde vandret, altså parallel med svinghjulet. Så burde fjederen trykke korrekt.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-24 12:09:59


Hej.

de må ikke bøje, ikke det mindste..
Men jeg har ordnet sådan nogen medens motoren sad i.
Kræver lidt hjemmelavet special værktøj at få fat i de 3 nederste koblingshusmøtrikker, og bare af med de to bolte i motorophænget og vippe
maskinen lidt op med en donkraft på gearkassen.. så køre det! :-)

vh
Julian

julianfalck

Svaret d. 2014-05-25 11:12:57


Hjemmelavet værktøj er intet problem for dig, Julian. Du har bevist din kreativitet ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-05-25 14:03:09


I havde fuldstændig ret. Nu har jeg sat en møtrik imellem og nu dur det bare.
Tak for hjælpen;-)

D jessen

Svaret d. 2014-05-29 17:16:51


Tilbage